Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Залізничні переїзди мають право на ремонт коштом Дорожнього фонду

Державний дорожній фонд України, створений для утримання автомобільної інфраструктури в листопаді 2016 р., досі не спрямував на реконструкцію чи модернізацію залізничних переїздів жодної копійки. Вже вкотре голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов звернувся до міністра інфраструктури Володимира Омеляна з листом, в якому наголошується на важливості фінансування заходів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху до 2020 р. на напружених місцях перетину залізничних колій та автодороги.  Лише за останні п’ять років на залізничних переїздах сталося майже 400 дорожньо-транспортних подій, в яких загинуло 75 осіб. Про найнебезпечніші переїзди та необхідні кошти для їх модернізації читайте далі.

Укравтодор підтримує

Основна дохідна частина Державного дорожнього фонду України формується за рахунок акцизного податку з виготовлених і ввезених транспортних засобів, продажу пального, ввізного мита на них тощо. Ці кошти акумулюються винятково на цільові програми з будівництва, реконструкції автомобільної інфраструктури. Укрзалізниця — один із найбільших споживачів дизельного пального в Україні, а в ціні, яку товариство платить за цей товар, закладено й акцизний збір.

Технічно неможливо звільнити Укрзалізницю від сплати дорожнього збору. Проте цілком справедливо спрямувати частину коштів фонду на залізничні переїзди, які є найбільш небезпечними місцями на автошляхах. Приміром, у 2017 р. в Україні сталося 86 випадків зіткнення автотранспорту з рухомим складом залізниці. У цих дорожньо-транспортних пригодах загинуло 20 осіб і ще 30 було травмовано. У 2018 р. ситуація дещо покращилася: було зафіксовано 79 зіткнень, в яких загинуло 16 осіб. Кількість травмованих залишилася на тому ж рівні — 30 осіб.

Державне агентство автомобільних доріг України також усвідомлює високий рівень небезпеки таких дорожніх об’єктів, як залізничні переїзди. І в 2017 р. звернулося до Міністерства інфраструктури України з пропозицією передбачити заходи з підвищення рівня безпеки під час перетинання залізничних колій, в першу чергу на відрізках, де відбувається інтенсивний рух поїздів. Фахівці Укравтодору запропонували виділити для цього 20 млн грн. Проте на сьогоднішній день питання щодо переїздів до програми не внесено.

Небезпечні об’єкти

Укрзалізниця надала власні пропозиції щодо модернізації за рахунок Державного дорожнього фонду найбільш небезпечних залізничних переїздів. Це ті об’єкти, на яких протягом 2016—2018 рр. допущено випадки ДТП або зафіксовано порушення водіями правил проїзду. Укрзалізниця пропонує внести їх до Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 р.

Перший об’єкт розташовано на станції Добропілля (регіональна філія «Донецька залізниця»). На його обладнання необхідно виділити 6,2 млн грн. Другий переїзд — на перегоні Чарторийськ—Маневичі (регіональна філія «Львівська залізниця»). На його модернізацію потрібно спрямувати 8 млн грн. Третій переїзд — на перегоні Попільня—Сквира (регіональна філія «Південно-Західна залізниця») — потребує переобладнання на
суму 5,8 млн грн.

Планована реконструкція переїздів передбачає встановлення на них переїзної сигналізації, якої на сьогоднішній день там немає. Це дозволить своєчасно сигналізувати водіям про наближення поїзда, що суттєво знизить рівень небезпеки під час перетинання колії.

Начальник відділу безпеки дорожнього руху та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій Департаменту безпеки руху АТ «Укрзалізниця» Сергій Ясінський розповів, що на переїзді, який розташовано на станції Добропілля, у 2017—2018 рр. відбулося два зіткнення — з легковим та вантажним автомобілями. При цьому постраждала одна людина, що перебувала в легковому автомобілі.

На перегоні Попільня—Сквира за останні два роки також сталося дві ДТП. У першому випадку поїзд збив автомобіль, у другому — автомобіль в’їхав у бік потяга.

Переїзд на перегоні Чарторийськ—Маневичі хоча й не став учасником дорожніх інцидентів протягом останнього часу, але є об’єктом підвищеної небезпеки. Через нього здійснюється інтенсивний рух автотранспорту, в тому числі пасажирських автобусів. При цьому швидкість руху поїздів тут перевищує 100 км/год.