Залізниця — маломобільним громадянам: що зроблено в цьому році?

У Міжнародний день людей з інвалідністю в усьому світі нагадують про їхні права та потребу покращення умов життя. Цю дату встановила Генеральна Асамблея ООН і закликала проводити інтеграцію осіб з особливими потребами у життя суспільства.

«Для покращення надання послуг людям з особливими потребами з січня до вересня 2017 р. підрозділами ПАТ «Укрзалізниця» виконано 144 заходи на суму 432,73 тис. грн. Більша частина цих грошей пішла на облаштування пандусів, — розповідає провідний інженер Департаменту розвитку і технічної політики ПАТ «Укрзалізниця» Юлія Хорольська. — Від початку року фахівці будівельно­монтажної служби встановили на вокзалах більше 20 пандусів, вартість кожного такого облаштування в середньому становить 10 тис. грн. Також на пасажирських платформах встановлювали балки, якими зручно переміщуватись особам з інвалідністю».

Щоб надати людям на візках змогу самостійно купувати квитки у касі, на станції Гребінка понизили віконечко на висоту 90 см від землі. Подібні каси є майже в усіх регіонах України, проте їхню кількість необхідно збільшувати. На окремих станціях на вокзалах облаштували спеціалізовані вбиральні: розширили дверні проходи та знизили пороги.

Для людей із вадами зору на вокзалах станцій Миколаїв, Львів та Чернівці фахівці ПАТ «Укрзалізниця» встановили й оновили інформаційні покажчики і розмітку, щоб були яскравішими та допомагали зорієнтуватися тим, хто хоче потрапити до кас чи в поїзди.

«На вокзалах станцій Котовськ, Роздільна, Первомайськ­на­Бузі та Вапнярка нанесли шість тактильних наземних і підлогових покажчиків.

А на 16 вокзалах, серед яких станції Київ­Пасажирський, Харків­Пасажирський, Суми і Полтава­Південна, поновили контрастні лінії перед усіма дверима вокзалів та по краях платформ», — зазначила Ю. Хорольська.

На вокзалах працюють групи з надання допомоги особам з обмеженими можливостями. Там чергують відповідальні працівники, які оперативно реагують на звернення осіб з інвалідністю, та намагаються терміново вирішувати питання, пов’язані з організацією їх перевезень.

«Групи складаються з працівників медичних пунктів, чергових по вокзалу, старших квиткових касирів, носіїв, працівників багажних відділень та інших. Інформацію про таку послугу надають по гучномовному зв’язку та на інформаційних стендах і табло», — розповіла фахівець Департаменту розвитку і технічної політики.

В адміністративних будівлях ПАТ «Укрзалізниця» встановили 31 кнопку виклику чергових працівників структурних підрозділів, позначили їх піктограмами, а також розробили 14 схем маршрутів руху осіб з обмеженими можливостями. «Спеціальні кнопки зазвичай розташовані біля центрального входу до будівлі або на прохідних», — пояснює Юлія Хорольська.