Зв’язківець-детектив затримав уже 15 крадіїв телефонного кабелю

21 березня 2019, 12:33
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Наталія Кумайгородська, «Магістраль». Фото автора та Миколи Бузюка

У його смартфоні переважають не особисті знімки з близькими людьми, а фото з місць затримки крадіїв. Домовитися про зустріч із ним так само складно, як і з більшістю відомих співаків чи телеведучих. І це не дивно, адже в роботі старшого електромеханіка дільниці кабельної групи Одеської дистанції сигналізації та зв’язку Миколи Бузюка обставини змінюються з блискавичною швидкістю: ніколи не вгадаєш, який «сюрприз» і на якій ділянці станеться. Якби ж то йшлося тільки про вихід техніки з ладу! Останніми роками дуже дошкуляють крадіжки обладнання, які можуть статися в будні й на свята, вночі й серед білого дня…

Інтуїція та сліди

На місце події фахівець завжди прибуває оперативно — на його мобільний телефон миттєво приходить таке саме повідомлення, як і до чергового диспетчера. Проте далі електромеханік не лише виконує свою роботу з ремонту обладнання, а й самотужки знаходить і затримує тих, хто поцупив матеріали.

Наприклад, на місці будь-якої події є безліч деталей, за якими можна з’ясувати, зокрема, в який бік вирушили зловмисники із краденим… Далі треба визначити підозрілих осіб. Це здебільшого безробітні, люди в стані наркотичного або алкогольного сп’яніння. Проте одного разу, йдучи «по сліду», Микола помітив молодого чоловіка, в якого на руці була біла рукавичка у крові. Пізніше з’ясувалося, що інтуїція зв’язківця не підвела: молодик порізався секатором, коли відрізав кабель.

А кілька тижнів тому М. Бузюк «знайшов» крадіїв на цвинтарі. «Коли ми прибули на місце події, злочинці встигли втекти, — розповідає старший електромеханік. — На території в радіусі кілометра нікого підозрілого не було. Проте інтуїція підказувала, що вони десь поруч. Не могли вони так швидко втекти. У пошуках крадіїв ми зайшли на кладовище, розташоване неподалік. Але й там було тихо. Через деякий час я вловив ледь відчутний запах диму. Тоді ми викликали поліцію і зробили засідку. Згодом на цвинтарі розгорівся вогонь: зловмисники намагались обпалити обмотку кабелю, щоб здати до пункту металобрухту чистий мідний дріт».

За крадені деталі зловмисники отримують копійки. Галузь втрачає мільйони

Крадіїв запросив до авто

Затримані особи (а їх на рахунку Миколи вже 15) ведуть себе по-різному: дехто — зухвало, мовляв, мене все одно випустять, а дехто — агресивно, погрожуючи ножем чи сокирою. Буває, що й відбріхуються: «речі не мої, сумку з кабелем та інструментом я знайшов, прогулюючись містом о четвертій ранку».

У смартфоні Миколи переважають не особисті селфі чи знімки близьких, а фотографії з місць затримання крадіїв. На одних світлинах злодії лежать горілиць в очікуванні поліцейських, на інших зафіксовано «джентльменський набір» крадія: секатори, рукавиці, мішки, ліхтарики. На третіх — скручений кабель, який не встигли винести з місця злочину… Кожний випадок — це окрема історія. Приміром, якось зв’язківець приїхав на місце крадіжки черговим автотранспортом. Пощастило: крадії ще не встигли вилізти з колодязя зв’язку. Микола спочатку їх заблокував там, але оскільки неподалік була підозріла компанія напідпитку, вирішив, що безпечніше і надійніше посадити їх до приїзду поліції до автівки.

Реалії життя

Микола Бузюк закінчив училище № 30 та Одеську академію зв’язку. Сформувався як зв’язківець — працює у підрозділі вже 13 років. Наразі в його бригаді лише чотири працівники, але на кожного може покластися, як на самого себе. Через проблеми з хребтом 31-річному Миколі все життя потрібно зміцнювати м’язовий корсет. Шуткує, що гонитви за крадіями якраз і допомагають тримати організм у тонусі — так само, як і робота зі зварювальним апаратом (за допомогою якого доводиться заварювати кришки колодязів, — прим. авт.).

Прямий обов’язок М. Бузюка — після отримання повідомлення приїхати на місце події, зафіксувати факт пошкодження, вжити всі необхідні заходи для їх усунення та утримувати кабельне господарство в справному стані. Проте вроджене почуття справедливості та задатки слідчого (недарма ж у дитинстві хотів стати міліціонером) не дозволяють йому обмежуватись формальним виконанням роботи. Тому молодий чоловік докладає чимало зусиль, аби знайти винуватих та передати їх правоохоронцям. Він упевнений, що якби не ловив злодіїв, ті різали б кабель щодня. А так, після чергової затримки розкрадачів, наступає затишшя на місяць—другий, і в цей час можна займатися профілактичними заходами. Слід зазначити, що роботи в зоні обслуговування підрозділу — від станції Одеса-Головна до Аккаржі, від Чорноморська до Митної площі в Одесі та на декількох об’єктах по місту — вистачає.

Безумовно, за нинішнього законодавства затримання підозрілих осіб з речовими доказами (у тому числі зрізаним кабелем) — сізіфова праця. Адже сума збитку зазвичай не перевищує 192 грн (у випадку відсутності факту крадіжки, але за фактичного пошкодження кабельної мережі). Тож, на думку нашого героя, кардинально вирішити ситуацію можна, лише закривши пункти прийому металобрухту або заборонивши прийом міді. «Не будуть приймати мідний кабель, не будуть і розкрадати», — переконаний Микола Бузюк.

 

Директор Департаменту автоматики та телекомунікацій АТ «Укрзалізниця» Олег Бунчуков:

«Господарство щорічно вживає низку організаційних і технічних заходів. Йдеться про спільну роботу з ВОХР та правоохоронними органами, влаштування додаткового укриття для захисту цінного польового обладнання і підземних кабельних мереж. Крім цього, приміщення і шафи з обладнанням доводиться облаштовувати додатковим захистом, у тому числі засобами, що сигналізують про проникнення. Завдяки цьому кількість несанкціонованих втручань у 2018 р., порівняно з 2017 р., зменшилась майже на 48 %, але збитки при цьому знизились всього на 26 %. Це свідчить про зменшення кількості лише дрібних крадіжок, а також про те, що злодії «підвищують кваліфікацію». Щороку зменшуються і суми відшкодування, які, до речі, останнім часом не перевищують 1 % збитків. Аби припинити розкрадання об’єктів залізничної інфраструктури, що призводить не лише до затримки поїздів, а й загрожує безпеці руху, потрібні комплексні виховні та соціальні програми на державному рівні, а також зміни у законодавстві».

 

 

 

Начальник служби сигналізації та зв’язку регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Олег Суханик:

«У 2018 р. на Одеській зловмисники вирізали майже 2 км кабельної мережі господарства. Завдяки рішучим діям наших працівників її вдалося швидко відновити. Також затримано вісім правопорушників. Хочу зазначити, що працівників, які допомагають затримувати зловмисників та попереджають випадки крадіжок обладнання і пристроїв галузі, ми заохочуємо додатковим окладом, стимулюємо нагородами. Незважаючи на значну роботу, що проводиться в господарстві для запобігання випадків несанкціонованих втручань, остаточно викорінити проблему нині не вдається. Ймовірною причиною цього є розвинута діяльність пунктів прийому чорних та кольорових металів у державі. Проте кошти, що витрачає Укрзалізниця на відновлення викрадених елементів  інфраструктури господарства та забезпечення безперебійного руху залізничного транспорту, в рази більші, ніж вартість кабельної продукції, пристроїв СЦБ тощо». 

 

 

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?