Бескидське задзеркалля: робота іде за графіком

18 січня 2018, 16:53
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Олександр ГЕРШУНЕНКО, Фото автора

В один із січневих днів станція Бескид зустріла нас плюсовою температурою та шумом численної техніки, що працювала на будівельному майданчику біля західного порталу нового тунелю та на території станції. Чимало ознак вказують на те, що комплекс робіт поступово наближається до завершення. Вкладалися бетонні лотки для численних сигнальних та тягових кабелів до тунелю, бульдозери та екскаватори готували земляне полотно для вкладання рейок, що проляжуть до тунельного порталу.

Тунель сьогодні більше нагадує міський проспект із рівним та широким бетонним покриттям. Скоро на ньому з’являться новенькі рейки, а поки що в його глибині відблискували фари потужних механізмів. По стінах прокладають численні кабелі.

За проектом тут встановлять не лише звичні для залізничних тунелів системи живлення тягової мережі та кабелі сигналізації і автоматики, а й нове для нашої залізниці обладнання контролю за сейсмічними показниками, відеонагляду та потужну протипожежну систему, для якої вже збудована насосна станція з великими резервуарами для води.

Зі заступником начальника Ужгородської колійної машинної станції Юрієм Козаком ми зустрілися у глибині тунелю біля колійного крана, який вкладав новеньку колійну решітку на бетонних шпалах.

– Здається, ми з вами недавно зустрічалися на підходах до Бескидського тунелю, де ми виконували роботи з модернізації непарної колії, а вже рік минув – сміється Юрій Андрійович. – Сьогодні, як бачите, виконуємо новий етап робіт – вкладаємо колію у новому тунелі.

 Днями плануємо засипати вкладену колію щебенем і застосувати колійну машину «Унімат» для виправки колії, щоби поставити колію на проектні відмітки. Хороша і потужна техніка, що проводить виправно-рихтувальні роботи, виставляє колію за планом та профілем, а також виконує виправку стрілочних переходів. Треба сказати, що ця машина призначена для робіт на малих радіусах і дуже практична для виконання робіт у наших гірських умовах.

 

 

 

 

 

Що можна сказати про тунель? Ми з вами пройшли його зі східної сторони і на власні очі бачили його профіль, що має незначний ухил у бік станцій Скотарське та Воловець. До речі, старий Бескидський тунель, через який сьогодні ідуть усі поїзди, має ухили від свого центру у бік східного та західного порталів.

Умови роботи наших спеціалістів тут мають певну специфіку: під час роботи в тунелі важко дихати, тут ще є потужні протяги. У ці дні нам пощастило з погодою, а кілька днів тому задувало дуже сильно. Звичайно, стараємося виконувати свою роботу якнайкраще. Сьогодні на колійних роботах у тунелі працюють лише наші спеціалісти: 12 монтерів колії на укладальному крані, 2 машиністи бульдозера, 1 машиніст навантажувача, 4 машиністи колієукладального крана.

 

Комфортні умови праці

На території станції вдалося поспілкуватися зі заступником начальника станції Юрієм Керетівим, який обслуговує дві станції – Бескид та Лавочне. На Бескиді Юрій Володимирович працює вже рік.

– Прогнозуємо, що невдовзі станція зазнає відчутних змін на краще, – розповідає він. – Із уведенням в експлуатацію нового Бескидського тунелю суттєво збільшиться пропускна здатність станції. Старий тунель – найвужче місце, через яке однією колією між Львівською за Закарпатською дирекціями йде чималий потік транзитних вантажів. Диспетчери змушені пропускати їх через тунель за чергою, що суттєво гальмує рух вантажів.

На станції сьогодні будують приміщення вокзалу, дотепер його не було, і пасажири змушені були очікувати електропоїзди на вулиці. Передбачається встановити новий пульт сигналізації та автоматики на сучасній елементарній базі. Адже через нашу станцію, окрім пасажирських та приміських поїздів, іде середній потік вантажівив основному на Ужгород та Чоп.

Передбачаю, що після завершення реконструкції станції колектив отримає значно комфортніші умови, адже робота в гірських умовах має певну специфіку. Усі наші залізничники родом із цих місць, тому вони давно звикли до примх місцевого клімату. У нас зазвичай одна зима не схожа на попередню, буває і до 20 градусів морозу з чималими снігопадами. Хоча вже кілька років поспіль снігу майже нема. От і сьогодні маємо плюс один градус, і це – майже середина січня, і так триває вже п’ять років.

 

Сьогодні на станції Бескид працює 11 осіб: чергові, сигналісти та станційні працівники. Зараз тут демонтують старі колії, із трьох незабаром залишиться лише одна, по якій сьогодні відбувається рух старим тунелем. Нові колії прокладуть до тунелю через колишній будівельний майданчик.

Працівників Стрийського будівельно-монтажного поїзда я застав під час робіт на станції. «Зараз наші спеціалісти виконують роботи з електрифікації до нового тунелю, а контактники вже приступили до роботи в новому тунелі, де розкочують електричні кабелі, підвішують траверси під майбутню контактну мережу, – розповів майстер будівельно-монтажного поїзда Василь Блендюк. – Через годину почнемо ставити бетонні стакани для електрокабелів на території станції. А біля нового тунелю сьогодні повним ходом встановлюють бетонні лотки для тягових кабелів та кабелів системи сигналізації».

Якість робіт – під контролем

На час нашого перебування на будівництві нового Бескидського тунелю відбувалася підготовка земляного полотна під нову колію та вкладалися кабельні мережі. Стрийський будівельно-монтажний поїзд встановлював опори під контактну мережу та фундаменти, тривали підготовчі роботи для колійного розвитку. Коли в тунелі завершаться роботи з укладання колійної решітки, розпочнеться монтаж контактної мережі. Робоча техніка заїжджала в тунель зі західного боку. Будівельники, колійники, енергетики та зв’язківці виконували регламентні роботи.

Незабаром на Бескиді відбудеться робоча зустріч залізничників, будівельників та представників австрійської компанії, що займається будівництвом. Усі підрозділи залізниці, задіяні на Бескиді для виконання своїх робіт, працюють за планом.

Залізничникам донедавна щастило з погодою. Температура трималася біля позначки плюс п’ять градусів. Це дозволяло виконувати всі технологічні процеси. Тому виконувалося мокре бетонування, земляні та колійні роботи і все, що пов’язане з укладанням кабелів. Ми з’ясували, що відносно графіка виконання робіт залізниця рухається з випередженням на місяць. Тобто граничні терміни, передбачені контрактом між підрядником, європейськими установами та Укрзалізницею, дотримуються.

Зараз важко прогнозувати погодні умови на найближчі два-три місяці, бо далі за контрактом залізниця повинна передати майданчик підряднику для виконання робіт із рекультивації.

Щоденно якість робіт контролюється представниками залізниці та австрійської компанії, що здійснює технічний нагляд за будівництвом тунелю. Подекуди трапляються незначні зауваження до робіт, які усуваються в стислі терміни.

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?