Блоги

Система розшуку деталей та вузлів унеможливить розукомплектування вантажних вагонів

Кількість випадків розукомплектування вантажних вагонів у 2018 р. зросла порівняно з попереднім роком більш ніж удвічі. З огляду на цей негативний тренд АТ «Укрзалізниця» намітило та реалізує цьогоріч низку заходів для боротьби з крадіжками комплектуючих і контрафактною продукцією. Так, з’явиться електронна ремонтна картка колісної пари, вузли планується маркувати з використанням QR-коду, вводиться новий порядок ремонту приватного рухомого складу та 100-відсотковий вхідний контроль матеріалів, які надаються для оновлення вагонів власності інших юридичних та фізичних осіб.

Електронні аукціони «ProZorro.Продажі» сформували діапазон ринкових цін на вагони власності АТ «Укрзалізниця»

На першому етапі проекту на аукціони виставлялися невеликі обсяги рухомого складу, які здебільшого цікаві дрібним експедиторам та середнім вантажовідправникам. Після падіння маємо зростання кількості учасників торгів — це позитивний сигнал, оскільки саме цій групі вантажовідправників найважче отримувати якісні послуги з перевезення. Представники дрібного та середнього бізнесу отримали можливість взяти в оренду вагон із гарантією поставки у визначений час і отримують рухомий склад без затримок.

Як бреше ТСН

Простий і типовий приклад: у Facebook заголовок мовить: «Укрзалізниця підвищить вартість квитків у кілька разів», що є брехнею. У самій статті йдеться про два підвищення на 12 %, тобто сумарно вартість зросте менше ніж на 50 %.

Молоде покоління Z у штаті Укрзалізниці та як з ним комунікувати

Частка молоді (люди віком від 18 до 35 років) в Укрзалізниці за 2018 рік становила понад 31% від загальної штатної чисельності всіх працівників. Це означає, що нам слід звернути особливу увагу на ефективність комунікації з молодими фахівцями. В більшості непорозумінь між колегами лежить конфлікт поколінь. Щоб зрозуміти, чому він має місце, розгляньмо відому теорію поколінь.

Скорочення вдвічі доходів Укрзалізниці у валютному еквіваленті негативно відбилося на технічному стані локомотивів

Якщо у 2012-му доходи становили $ 5,2 млрд, то у 2017-му, на жаль, тільки $ 2,4 млрд. За той же час середньорічний тариф за транспортування 1 т вантажу впав з $ 9 до 5. Суттєво вплинуло на зменшення доходів скорочення обсягів транзитних перевезень. Загалом, умовно кажучи, «мішечок» із грошима схуд вдвічі. Отже довелося скоротити й витрати на ремонти локомотивів, хоча й далеко не в тій самій пропорції. Якщо порівнювати з 2012 р., то фінансування на ремонт одиниці тягового рухомого складу скоротилося на 30—60 %.

Чи витримає ГМК конкуренцію з аграрним сектором на ринку залізничних перевезень, залежить від самих металургів

Ми намагаємося бути клієнтоорієнтованими, тому сигналізуємо про це явище. ГМК може уникнути проблем у майбутньому, дозволивши відповідні зміни у ціноутворенні сьогодні. І наші пропозиції щодо індексації та актуалізації тарифу, гроші від яких  ми спрямуємо на закупівлю локомотивів і розширення пропускної спроможності, чи не єдиний варіант утримати свою позицію на ринку наразі для ГМК та інших галузей сировинного сегмента.

Відтепер беззбитковість вантажних станцій — наша спільна з бізнесом та місцевою владою справа

На даному етапі підвищення ефективності роботи Укрзалізниці потребує оптимізації діяльності залізничної інфраструктури. Зважте, майже половина інфраструктури — малодіяльна, а приблизно 65 % потягодільниць є розрахунково збитковими. Протягом двох останніх років фахівці товариства вивчали можливі шляхи підвищення дохідності малодіяльної інфраструктури. Враховуючи результати цієї роботи, у грудні 2018 р. затверджено Порядок проведення рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій.

Зароблених нині коштів вистачає на утримання приблизно четвертої частини основних фондів Укрзалізниці

Індексація тарифів на вантажні перевезення на 15 % відбулася 31 жовтня 2017 р. А за останній рік, приміром, середня ціна дизельного пального зросла на 30 %, вартість електроенергії — у середньому на 15 %, середня заробітна плата — майже на 25 %, індекс цін товаровиробників промислової продукції — на 16,6 %. Таким чином, індексація тарифу вже знівельована зростанням цін на компоненти собівартості перевезень, а отже, джерела для подальших інвестицій немає. Саме тому ми пропонуємо переглянути існуючий рівень тарифу та автоматично прив’язати його до індексу цін виробників.

Приклад Казахстану показує, що для оновлення локомотивного парку потрібен збалансований підхід: підтримка бізнесу та держави

Без стратегічного державницького підходу кардинально вирішити питання з оновленням локомотивного парку Укрзалізниці дуже складно. Хочу навести приклад, як із цим завданням, з точки зору пошуку інвестицій, впорався Казахстан. Ця країна має схоже з Україною технічне радянське минуле у сфері залізничного транспорту. Було обрано два механізми. Завважу, що не пішли шляхом 100 % державної підтримки чи підняття тарифу на послуги залізниці. Ці два інструменти взаємодоповнювали один одного.

Діючі професійні стандарти перероблятимуться за новою методикою

Всі професійні стандарти, які є зараз, мають бути перероблені відповідно з новою методикою, затвердженою Міністерством соціальної політики України на початку 2018 р. Зрозуміло, що це великий обсяг роботи, який триватиме кілька років. Ми уже подали шість заявок на розробку професійного стандарту до Мінсоцполітики України. Одна — «Стюард (послуги в дорозі)» — наразі відпрацьована й затверджена. Скоро маємо затвердити стандарт за спеціальністю «Машиніст електровоза». У роботі також «Черговий по станції», «Електромонтер контактної мережі», «Монтер колії» та «Складач поїздів».

Слабкі місця залізниця—море потребують сучасних технологій оптимізації перевізного процесу

Максимальна потужність вивантаження в морських портах становить 2 тис. вагонів за добу, а практично вивантажується до 800 вагонів. З тієї ж причини неспішно вивільняється залізничний рухомий склад, і не вдається вчасно забезпечити вагонами наших відправників та сформувати маршрути до відправлення. На деяких дільницях навантажені вагони затримувались по 10—12 діб. Зі свого боку Укрзалізниця намагається сприяти транспортуванню зернових культур на експорт.

Впровадження євродиректив у транспортному секторі має конкретні дедлайни. Час спливає, мусимо працювати швидше

У частині гармонізації законодавства Верховною Радою досі не прийняті ключові законопроекти для галузі — про внутрішні водні шляхи та залізничний транспорт. Новий законопроект щодо залізниці юридично можна внести на розгляд парментарів тільки з лютого 2019 р.