Блоги

«У світі трильйон вільних інвестиційних коштів, але для їх залучення в Україну потрібен закон «Про концесії» та якісні бізнес-проекти!»

Механізм державно-приватного партнерства має запрацювати. Тоді Україна матиме змогу реалізувати свій другий в Європі індекс з логістичного потенціалу й перетворитися на потужний хаб між Азією, Європою та Америкою. Ці величезні можливості реально втілити лише у форматі бізнес-проектів, які буде покладено на стіл інвесторів.

Соціальна залізниця в кінцевому підсумку дорого коштує

Залізничні перевезення в усьому світі несуть певну соціальну функцію. Тобто на тих маршрутах, де немає можливості встановити ринковий тариф, залізниця перевозить пасажирів за своєю ринковою вартістю, а різницю між ціною проїзду, яку оплачує пасажир, і реальними витратами компенсує замовник перевезень.

Про те, як я був банкрутом та одягнув тапки Укрзалізниці

Раніше експедитор вирішував кілька нагальних завдань: перевірка, сертифікація вантажу, карантин, ветеринарка та «діставання» рухомого складу. Зараз вагони розподіляються автоматично, сертифікатів не потрібно. А цей посередник і нині заробляє на тонні від 30 грн і більше, або понад 900 млн грн на 30 млн т. Звісно, що його та його «покровителів» задовольняє такий стан речей. Укрзалізниця сьогодні стимулює вантажовласників нормальними економічними методами модернізувати свої потужності. Повернувшись до власного досвіду, скажу, що після відмови від повагонних відправок на станції, де вдалося консолідувати зусилля власників зерна та зернотрейдера й організовано маршрут, ми отримали чудовий результат. Оборот вагона подекуди становив 4,1 доби. Саме за стільки часу зерновози знову повернулися на станцію, й ми оперативно дали їм роботу. Власники цих елеваторів порахували економічний ефект: 200—300 грн/т. Залізниця перевезла їм 50 тис. т. Тобто економія коштів для них становила майже 15 млн грн, а Укрзалізниця отримала втричі більший дохід від задіяних зерновозів.

Робота менеджменту Укрзалізниці дає можливість країні розраховувати на додаткові валютні надходження

На останніх зустрічах із потенційними інвесторами ними висловлювалася зацікавленість у придбанні євробондів з прив’язкою до національної валюти — гривні. Це знакова подія. Таким чином робота менеджменту компанії дає можливість країні розраховувати на додаткові валютні надходження. Якщо ми зможемо залучати на західних ринках гривневі ресурси, то на внутрішньому із запозичень користуватимемося лише невеликими лімітами для операційної діяльності. Всі інвестиційні процеси фінансуватимемо з іноземних залучень. А наші інвестиції дають тисячі робочих місць в суміжних галузях економіки. Так розвивається країна.

Життя метелика-одноденки, або Значення адаптації для успішного бізнесу

Від Укрзалізниці вимагають надати знижки тим, хто інвестує. Фактично компенсувати інвестиції інших галузей. Мабуть, у 2000-х Netflix мала вимагати знижку 30 % на поштові послуги для розсилки DVD, а American Airlines — знижку в аеропорту JFK. Ситуація не зміниться доти, доки компанії не почнуть дивитись у майбутнє. Конкурентні позиції та якість товарів і послуг формуються не рік і не два, тому необхідно адаптуватися та інвестувати.

Статус природної монополії не робить з Укрзалізниці монополіста за визначенням

Той факт, що ПАТ «Укрзалізниця» є природнім монополістом, – не добре і не погано. Це не означає автоматично, що щось порушується, або хтось пригнічується. Універсальне визнання державної залізничної компанії монополістом в поганому сенсі цього слова не є вірним.

Реанімація колишніх потужностей Укрзалізниці потребує інвестицій та продуманої логістичної системи

Укрзалізниця — одна з трьох найбільших залізниць на Євразійському континенті, що має втричі більшу потужність, ніж та, яку задіяно сьогодні для перевезень. Ще на початку 90-х років минулого сторіччя українською залізничною інфраструктурою перевозилося понад 1 млрд т на рік. З того часу довжина залізничного полотна зменшилася лише на 8 %, за цього кількість електрифікованих ділянок зросла майже на 30 %. Укрзалізниця, може, й повинна працювати ефективніше та перевозити більше. У сьогоднішніх умовах, коли час окупності локомотива чи об’єкта інфраструктури — це «ніколи», немає перспективи залучення ринкових механізмів в оновлення.

У цьому році активно залучатимемо консалтингові компанії

Затвердження на початку року фінансового плану Укрзалізниці дає нам змогу вже у другому кварталі оголосити тендери на консалтингові послуги за цілою низкою напрямків діяльності товариства. Залучення аналітиків для управлінського консультування, які допомагають знаходити компанії необхідні рішення у сфері фінансової, юридичної, технологічної, технічної, експертної діяльності, — нормальна світова практика. Адже навіть бізнес-гігантам не по кишені тримати пул висококваліфікованих фахівців, тим паче що нині ринок консалтингових послуг досить розвинений як у світі, так і в Україні.

«Бла-бла-кар» на залізниці чи ефективна система

Ефективність логістики значною мірою залежить від ефекту масштабу. Подрібнення ринку збільшить обсяг порожніх пробігів, тому що «пов’язані перевізники» (що утворені промисловими групами), які займуть значну долю ринку, не будуть зацікавлені в побудові будь-яких логістичних схем, окрім кільцевих. Їх цікавитиме тільки доставка своєї продукції та ресурсів для її виробництва. Наразі вони не будуть розглядати перевезення як бізнес. За таких умов, вартість перевезень в існуючих умовах тільки зросте.

Чому General Electric?

На жаль, не існує українського виробника тепловозів, його необхідно створити. Нині найкращим виходом є спільні проекти. Для GE це вже відпрацьована схема виходу на ринок на просторі 1520 мм (Казахстан). Вони в багатьох країнах починали виробництво на спільних підприємствах. Американська компанія забезпечуватиме і технологію, і організацію бізнес-процесу.

Якісне забезпечення перевезень зернових можливе за чотирьох умов

Наші очікування від співпраці з зерновим сегментом у 2018 році можна охарактеризувати в чотирьох пунктах: деталізоване планування обсягів та напрямків перевезення зернових; збільшення долі маршрутних перевезень; оптимізація кількості точок навантаження; інвестиції у рухомий склад та інфраструктуру.

Колективний договір ПАТ «Укрзалізниця» може з’явитися вже в травні 2018 року

Колективний договір буде єдиним системним документом товариства й вбере у себе всі наразі діючі базові норми, пільги та гарантії, за виконання яких відповідатиме адміністрація ПАТ «Укрзалізниця» та профспілки. В результаті корпоратизації Укрзалізниці та появи вертикалей, що формуються не за територіальним принципом, а за бізнес-процесами, з’явилося багато проблемних моментів в частині застосування діючих колективних договорів. Адже тепер досить поширені випадки, коли одна структура об’єднує працівників з різних колишніх підприємств, колективні договори яких ще продовжують діяти. До прикладу, козятинське відділення філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» ПАТ «Укрзалізниця», де пільги й гарантії робітників регламентовані трьома колективними договорами. Тобто фахівці служби кадрів, бухгалтерії чи інші, змушені вручну по кожному працівнику вибирати відповідну інформацію й володіти даними не одного, а трьох досить громіздких документів.