Без сучасної та ефективної моделі корпортивного управління ПАТ "УЗ" не зможе повноцінно розвиватися

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця»

У своєму розвитку компанія орієнтується на потреби п’яти ключових стейкхолдерів (зацікавлені особи): клієнти, інвестори, держава, пасажири й працівники. Відповідно до їх очікувань ставляться чіткі та зрозумілі цілі.

Інвесторам потрібна відкрита структура компанії. Насправді покращення фінансового стану – це тільки перший крок до позитивного сприйняття ПАТ «УЗ», як довготривалого партнера. В структурі з 6 регіональних філій немає чіткого бізнес-фокуса, бо кожна з них займається всім. Для ясності та прозорості ведення бізнесу потрібно вибудувати чітку вертикальну організацію корпоративного управління не за регіональною ознакою, а за бізнес процесами, родами основної діяльності. Ключовими є виокремлення 5 вертикалей: вантажні, пасажирські перевезення, інфраструктура, послуги тяги, виробництво та сервіс.

Але, щоб така бізнес-модель ефективно працювала необхідно впровадити сучасну модель корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця». Для відпрацювання ефективної системи керування товариством, при Кабінеті Міністрів України створено робочу групу, до якої входять, фахівці ПАТ «УЗ», вітчизняні експерти та міжнародні аналітики, зокрема з Європейського банку реконструкції та розвитку. Вже з наступного року, компанія почне переходити на сучасну модель корпоративного управління.