Бізнес не повинен уникати діалогу

Директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця»

Два тижні тому ПАТ «Укрзалізниця» та представники асоціацій підприємств-користувачів послуг товариства сіли за стіл переговорів щодо підписання меморандуму про співпрацю зі здійснення вантажних перевезень на найближчі три роки. Цей документ має врівноважити інтереси вантажовідправників та залізничників, забезпечити потреби економіки України у перевезеннях. Нас підтримала Державна регуляторна служба України, надавши майданчик для ведення переговорів, за що їй велика подяка.

Згодом, із двох варіантів документу – відповідно, від вантажовідправників та залізничників – було складено один. Для подальшого обговорення його було заздалегідь розіслано всім сторонам. Проте замість детального конструктивного обговорення проекту документу, що мав би окреслювати співпрацю на перспективу, Федерація металургів запропонувала нам «не втрачати часу».

На думку очільника організації, документ не має сенсу, якщо він не передбачає заморожування тарифів на залізничні перевезення на 2018 рік. Проте, всі ми живемо в реальних умовах. І будь-який нормальний чоловік з певного віку починає розуміти: для того, щоб витратити гроші, їх потрібно заробити. Відповідно, коли він бачить зростаючі ціни на необхідну йому продукцію, то розуміє, що треба заробляти більше. Теж саме і з залізницею. Це – чиста економіка. Наш основний заробіток – перевезення вантажів. Отже рівень тарифів має стати ринковим. Заморожування цього процесу – предмет для банкрутства та розділення компанії.

Разом із тим, інша асоціація – «Укрметалургпром» – заявила про намір ініціювати перед прем`єр-міністром створення «надзвичайного штабу по роботі «Укрзалізниці», через труднощі з вивозом вантажів промислових підприємств, що спостерігаються нині. Не буду зайвий раз казати про причини такої ситуації, що створювалася багато років. Наведу свіжі цифри. Так, обсяги перевезених тон вантажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшились на 14,4%. Від цього ми отримали додатково 1,5 млрд. грн доходів. Тому створювати надзвичайний стан та систематично звинувачувати «Укрзалізницю» в усіх проблемах економіки України немає підстав.

Вважаю за потрібне продовжувати діалог. Проте розмовляти, як і личить діловим партнерам, конкретною мовою офіційних цифр, а не безпідставних звинувачень.