Колективний договір ПАТ «Укрзалізниця» може з’явитися вже в травні 2018 року

Директор з управління персоналом та соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця»

На даний час ведуться робочі зустрічі зі Спільним представницьким органом (СПО), до якого входять три профспілкові організації залізничників: Профспілка залізничників і транспортних будівельників України, Вільна профспілка машиністів України, Вільна профспілка залізничників України. Власне СПО, було створено для переговорного процесу з ПАТ «Укрзалізниця» в контексті розробки єдиного Колективного договору компанії, який замінить діючу до цих пір Галузеву угоду Державної адміністрації залізничного транспорту України.

В результаті корпоратизації Укрзалізниці та появи вертикалей, що формуються не за територіальним принципом, а за бізнес-процесами, з’явилося багато проблемних моментів в частині застосування діючих колективних договорів. Адже тепер досить поширені випадки, коли одна структура об’єднує  працівників з різних колишніх підприємств, колективні договори яких ще продовжують діяти. До прикладу, козятинське відділення філії «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» ПАТ «Укрзалізниця», де пільги й гарантії робітників регламентовані трьома колективними договорами. Тобто фахівці служби кадрів, бухгалтерії чи інші, змушені  вручну по кожному працівнику вибирати відповідну інформацію й володіти даними не одного, а трьох досить громіздких документів. Це дуже кропітка робота.

Отже, Колективний договір буде єдиним системним документом товариства й вбере у себе всі наразі діючі базові норми, пільги та гарантії, за виконання яких відповідатиме адміністрація ПАТ «Укрзалізниця» та профспілки. За зразком цього документу буде сформовано орієнтовно 45 колдоговорів регіональних філій та філій, що  в своїй основі будуть ідентичні. Різниця між ними полягатиме у відображенні особливих умов діяльності. Так, наприклад, якщо це колективний договір регіональної філії «Львівська залізниця», то там буде норма пов’язана з роботою в гірських умовах.

Під час другої зустрічі з СПО, що відбулася 13 лютого, ми опрацювали всі зауваження обох сторін. 15 лютого, ми ще раз вивчили наявний матеріал, аби свіжим поглядом оцінити кінцевий результат. Тож, в першій декаді березня матеріали до проекту Колективного договору компанії будуть винесені на Робочу комісію, до якої увійдуть близько 40 осіб. Серед них, представники від в.о. голови правління компанії, директорів регіональних філій та філій, керівники відомчих профспілок та дорпрофсожів. У такому складі опрацьовуватимуться розбіжності, що необхідно вирішувати на рівні керівництва, в тому числі за участі в.о. голови правління товариства .

Після цього півтора—два місяці виділятиметься на обговорення документа в трудових колективах. Звісно, незважаючи на широке залучення профспілок та постійних консультацій з ними, можуть надійти слушні пропозиції від працівників, які потрібно буде опрацювати. І вже в травні маємо намір винести проект Колективного договору на схвалення Конференцією трудового колективу. В цьому заході візьмуть участь представники від усіх структурних підрозділів регіональних філій та філій. Саме на цій конференції має бути схвалений колективний договір. Після цього, сторони що вели діалог зможуть підписати його. Маю впевненість, що на кінець весни ми матимемо Колективний договір ПАТ «Укрзалізниця».

Сам по собі колективний договір, лише верхівка айсберга. Паралельно ведеться робота над обов’язковими додатками, які також необхідно виносити на обговорення під час Конференції трудового колективу. Ці документи стосуються й пільгового проїзду, навчання, режиму роботи та її оплати, багатьох інших важливих моментів.