Коли вигідна оренда локомотивів?

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця»

Крайня зношеність локомотивного парку ПАТ «Укрзалізниця» призводить до того, що залізничникам все важче задовольняти всі заявки вантажовласників в перевезеннях. Їхній пік, традиційно приходиться на осінній період. У зв`язку з цим, нині залізнична адміністрація шукає шляхи того, як запобігти дефіциту тягового рухомого складу.

Наряду з варіантом відновлення працездатності машин, що нині відставлені від роботи, у короткостроковій перспективі розглядається можливість оренди локомотивів у залізничних компаній інших країн у просторі 1520. Нині проводяться переговори з колегами із АТ «Казахстан Темір Жоли» («КТЖ») та ДП «Бєларуская чигунка» («БЧ»), розглядається можливість підключити країни Балтії.

У казахстанської залізничної компанії планується взяти в оренду на першому етапі 10 магістральних тепловозів. Передбачається, що це будуть як модернізовані модулями «Super-Skid» виробництва General Electric (США) зразки звичних для українських залізничників локомотивів М62, так і нові – ТЕ33А, виготовлені спільно зі вказаною американською корпорацією.

Запланована оренда економічно виправдана при експлуатації іноземних локомотивів протягом терміну до 6–8 місяців. Якщо ж мова йде про більш тривалий період, то варто піднімати власні тепловози з неробочого парку. Проблемні питання в тому, що підготовка таких локомотивів потребує великих капіталовкладень та затягнеться мінімум на 2 місяці.