Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Коли вигідна оренда локомотивів?

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця»

Крайня зношеність локомотивного парку ПАТ «Укрзалізниця» призводить до того, що залізничникам все важче задовольняти всі заявки вантажовласників в перевезеннях. Їхній пік, традиційно приходиться на осінній період. У зв`язку з цим, нині залізнична адміністрація шукає шляхи того, як запобігти дефіциту тягового рухомого складу.

Наряду з варіантом відновлення працездатності машин, що нині відставлені від роботи, у короткостроковій перспективі розглядається можливість оренди локомотивів у залізничних компаній інших країн у просторі 1520. Нині проводяться переговори з колегами із АТ «Казахстан Темір Жоли» («КТЖ») та ДП «Бєларуская чигунка» («БЧ»), розглядається можливість підключити країни Балтії.

У казахстанської залізничної компанії планується взяти в оренду на першому етапі 10 магістральних тепловозів. Передбачається, що це будуть як модернізовані модулями «Super-Skid» виробництва General Electric (США) зразки звичних для українських залізничників локомотивів М62, так і нові – ТЕ33А, виготовлені спільно зі вказаною американською корпорацією.

Запланована оренда економічно виправдана при експлуатації іноземних локомотивів протягом терміну до 6–8 місяців. Якщо ж мова йде про більш тривалий період, то варто піднімати власні тепловози з неробочого парку. Проблемні питання в тому, що підготовка таких локомотивів потребує великих капіталовкладень та затягнеться мінімум на 2 місяці.