Множення на нуль або Black Friday від Укрзалізниці

Директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця»

Чи хоч хтось, хто розуміється на веденні бізнесу, може собі уявити ситуацію, коли послугу, що він надає, він змушений продавати за 1% її собівартості? Фіаско для будь-якого підприємства, коли воно має показник рентабельності мінус 99%.

А це щоденна реальність Укрзалізниці в приміських перевезеннях. При співвідношенні виручки до собівартості 1:10 грн, у випадку з пільговиками, з тієї нещасної гривні Укрзалізниці відшкодовують лише 10,4% або 10 копійок. Як вам бізнес? Витрачаєш 10 гривень і за це отримуєш 10 копійок.

Це Black Friday довжиною в декілька років коштувало компанії близькою 3 млрд грн протягом лише останніх чотирьох років. І це при тому, що Укрзалізниця за ці ж роки сплатила до місцевих бюджетів у вигляді прибуткового податку, податку на землю та інших платежів понад 10 млрд грн. Треба Укрзалізниці кінчати торгувати, бо вже здачі немає чим давати з такими партнерами. Гра в одні ворота.

У 2018 році вкрай необхідно розірвати це коло ходіння між кабінетами центральних та місцевих органів влади. У 2017 році ми розіслали пропозиції з механізмом вирішення питання до сотні найбільших боржників за перевезення пільгових категорій громадян серед місцевих органів влади. На додаток навіть клали типовий проект порядку та проект рішення місцевої ради, яке було прийнято та введено в дію в одному зі свідомих міст на початку 2017 року. Робили так, щоб на місцях нікому навіть починати мозкову діяльність не потрібно було. Лише внести назву та суму. Який результат? Майже цілий нуль.

Важливо пам'ятати, що близько половини людей, які щоденно доїжджають до роботи або у власних справах до всіх , а особливо до великих міст держави, використовують для цього приміський залізничний транспорт. Якщо приміський рух зупинться з технічних причин у якомусь із міст - автошляхи цього міста не витримають навантаження і двох тижнів. І тоді вже не можна буде звинувачувати в усьому Укрзалізницю. Це вже буде результат безгосподарності та недбалості на місцях. Відсутність відповідної реакції на проблематику мешканців.

Поміркуйте, друзі в місцевому самоврядуванні, може варто розпочати вашу першу у 2018 році сесію з прийняття програми по відшкодуванню вартості перевезень пільгових категорій громадян? Поки ще не пізно. Якщо хтось загубив нашого листа зі зразком - звертайтесь. З радістю надішлемо повторно.