17 вересня 2019, 11:18
Новий профільний законопроект у разі прийняття не потребує зміни концепції реформування Укрзалізниці

Новий профільний законопроект у разі прийняття не потребує зміни концепції реформування Укрзалізниці

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Антон Саболєвський

Новий профільний законопроект № 1196-1 у більшості статей не відрізняється від попереднього проекту № 7512, що розглядався у Верховній Раді VIII скликання, проте так і не був затверджений. Законопроекти дуже схожі, крім двох моментів. Перше — вводиться поняття «стратегічна інфраструктура», яке перегукується з поняттям «інфраструктура загального користування» в минулому проекті. Друге — чітко визначено, що буде не три державних агентства з питань залізничного транспорту, а два. Один із цих державних органів встановлюватиме і контролюватиме норми безпеки, а другий — опікуватиметься недискримінаційним доступом до інфраструктури і тарифним регулюванням. Подібний механізм діє в більшості великих європейських країн, наприклад Німеччині та Польщі.

Крім того, законопроект повністю тотожний концепції реформування нашої залізничної компанії. Йдеться про створення європейської системи залізниць, де інфраструктура відокремлена від перевізників, як вантажних, так і пасажирських. Тобто йдеться про утворення окремих компаній — вантажної («УЗ Карго»), пасажирської та інфраструктурної. Отже, змінювати концепцію реформування Укрзалізниці немає потреби.

Якщо говорити про побажання до нового законопроекту, то хотілося б, аби в ньому більш чітко прописали, хто саме і як має компенсувати збитки за соціальні пасажирські перевезення. Аби не було так, як із положеннями чинного профільного закону щодо підтримки з боку держави, які повністю не виконуються. Проте загалом законопроект відповідає як інтересам Укрзалізниці, так і вимогам Угоди про асоціацію України з ЄС. Звичайно, треба розуміти, що після прийняття його Верховною Радою треба буде видати ще чимало підзаконних актів, які визначатимуть конкретні механізми реалізації. Чимало напрацювань таких документів у залізничників уже є, і ми готові брати активну участь у цій роботі.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?