Підвищення кваліфікації залізничників буде максимально наближене до сьогоднішніх потреб галузі

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Людмила Василега

Раз на п’ять років, згідно із законодавством України, кожен фахівець обов’язково повинен пройти навчання, тобто підвищити свою кваліфікацію. Проте, зважаючи на особистий досвід, мушу сказати, що оновлювати знання і навички бажано частіше. Адже ситуація в галузі та на ринку праці змінюється дуже динамічно, тому залізничники мусять вчитися для сьогоднішніх потреб, а також розуміти, які знання та навички стануть у пригоді в найближчій перспективі.

Для того щоб визначити потреби та своєчасно спрямовувати залізничників на курси підвищення кваліфікації, наші фахівці провели аналітичну роботу. Відразу було виявлено дві проблеми. Перша — не налагоджений якісний облік (як по відділах та структурних підрозділах, так і філіях й регіональних філіях) того, коли, де та яке навчання проходили фахівці компанії.

Друга проблема — якість програм з підвищення кваліфікації для фахівців-практиків Укрзалізниці, що традиційно пропонують профільні виші. Вони потребують перегляду та серйозного оновлення.

Для того щоб оптимізувати роботу з обліку підвищення кваліфікації керівників і фахівців нашого товариства, начальник сектору інформаційних технологій Харківського центру професійної освіти регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Дмитро Левченко разом із колегами з філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» і служб кадрової та соціальної політики розпочали підготовку додатка до системи АСУ «Кадри/Штат». Нова  зручна база даних, що була підготовлена лише за місяць й у вільний час, презентувалася на нараді з підбиття підсумків першого заїзду слухачів курсів. Основні її переваги: можливість вести персоніфікований облік залізничників, які проходять підвищення кваліфікації; зручна підготовка фінансової звітності для вишів; підвищення ефективності праці HR-фахівців; чітке планування й аналіз обсягів підвищення кваліфікації тощо.

А от для вирішення другої проблеми (йдеться про якість навчальних програм, викладання, а також надання та облаштування гуртожитків, де в період навчання проживають залізничники) часу потрібно більше. За результатами підсумкового контролю першого заїзду слухачів курсів підвищення кваліфікації ми підготували та чітко висловили представникам вишів наші вимоги.

Хоча додам, що є запитання і до представників наших профільних департаментів. Програми, які пропонують виші, рекомендовано не просто формально переглянути та завізувати, а й уважно вивчити і перевірити на предмет відображення в них «живого» матеріалу та справді необхідної для роботи фахівців інформації. Більше того, в разі потреби відправити на доопрацювання і внесення коректив.

Для того щоб у перспективі мінімізувати, а потім і повністю уникнути подібних ситуацій, команда HR-фахівців працює над створенням модульних інтерактивних та гнучких власних програм. Це дасть змогу без залучення або з мінімальною задіяністю викладачів вишів проводити заняття з підвищення кваліфікації співробітників. Причому вчити залізничників будуть кращі, які мають досвід і розвинені компетенції за своїми напрямами роботи, фахівці-практики нашої компанії. Таким чином буде унеможливлено непотрібне повторення раніше засвоєного матеріалу.