06 серпня 2019, 16:28
Податковий нокаут позбавляє Укрзалізницю інвестицій в пасажирське господарство та змушує оптимізувати збиткову інфраструктуру

Податковий нокаут позбавляє Укрзалізницю інвестицій в пасажирське господарство та змушує оптимізувати збиткову інфраструктуру

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Рязанцев Андрій

Державна фіскальна служба України, Міністерство фінансів України, Міністерство аграрної політики, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерство юстиції України вирішили з різних причин відправити на доопрацювання проект закону про зміни в Податковому кодексі щодо повернення коефіцієнта 0,25 при оподаткуванні земель залізничного транспорту, який розроблений Укрзалізницею. Нас підтримало лише Міністерство інфраструктури України.

Така позиція деяких міністерств щодо проекту закону викликає обурення у 250-тисячного колективу залізничників. Укрзалізниця, як державна компанія та ключовий перевізник вантажів і пасажирів, розраховувала на підтримку органів державної влади, оскільки всім їм добре відома ситуація з багаторічним невиконанням державою своїх зобов'язань перед компанією у сфері фінансування пасажирських перевезень згідно зі ст. 10 Закону України «Про залізничний транспорт». Внаслідок тотального невиконання норм статті сума недофінансування на організацію пасажирських перевезень становить десятки мільярдів гривень. Це саме стосується відшкодування бюджетами всіх рівнів видатків на перевезення громадян пільгових категорій, де компанія щорічно недоотримує 700—800 млн грн. Усе це негативно впливає на якість приміських перевезень.

Паралельно із цим зміна до Податкового кодексу, яку внесено невідомо ким з-під стола в ніч голосування на бюджетному комітеті ВРУ, додатково обтяжила підприємство податком у сумі 3 млрд грн. Зазначу, що в жодній країні світу під залізницями податок на землю не сплачується взагалі.

Для Укрзалізниці це рішення — нокаут, внаслідок чого обмежені не лише наші можливості в інвестиціях та оновленні рухомого складу, а й підвищення рівня оплати праці залізничників.

До чого призведуть додаткові витрати Укрзалізниці в 3 млрд грн на рік? По-перше, підприємство буде змушене переглянути обсяги пасажирських перевезень у бік зменшення. Також будемо змушені активізувати роботу зі скорочення малоефективної інфраструктури, незважаючи на те що в більшості випадків вона несе на собі соціально-економічне навантаження в депресивних регіонах.

Сподіваємося, серед новацій в управлінні державою знайдеться місце і для стратегічних змін у залізничній галузі. Закликаємо далекоглядних державних мужів нарешті звернути увагу на алогічне оподаткування земель залізничного транспорту та цілковиту й багаторічну відсутність фінансування пасажирського сектору залізниці. Саме завдяки вашим зусиллям може бути радикально покращена ситуація з пасажирськими перевезеннями.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?