16 квітня 2019, 14:52
Потрібні зміни до законодавства для справедливого врівноваження податкового навантаження і державної підтримки залізничної та автомобільної галузей

Потрібні зміни до законодавства для справедливого врівноваження податкового навантаження і державної підтримки залізничної та автомобільної галузей

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Рязанцев Андрій

Директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев:

Укрзалізниця є одним із найбільших платників податків в нашій державі. Це свідчить про високу соціальну відповідальність та значимість компанії. Проте ще більше фіскальне навантаження не завжди доречне, а в низці випадків його можна спрямувати на вирішення нагальних питань як залізниці, так і суміжних галузей. Фахівці Укрзалізниці розробили та передали до відповідних органів влади свої пропозиції щодо цього.

Сплата земельного податку на 2019 р. для Укрзалізниці запланована у сумі майже 4,2 млрд грн. Що на 3 млрд грн, або в 3,5 раза, більше, ніж у 2018 р. Це пов’язано з позбавленням державної компанії відповідної пільги через зміни у законодавстві.

Вважаю таку ситуацію абсурдною. За кордоном колії та розташовані поблизу них інфраструктурні об’єкти взагалі не обкладаються жодним податком. Це стосується не лише розвинених країн Заходу, а й сусідніх Польщі, Білорусі, Молдови. З іншого боку, землі господарства автомобільних доріг загального користування в Україні не підлягають оподаткуванню, що створює нерівні умови та порушує принципи справедливості.

Збільшення витрат на сплату податку за землю з 1,2 до 4,2 млрд грн створить передумови для економічно необґрунтованого заниження рентабельності діяльності галузі та зменшення її інвестиційної привабливості. Підприємства залізничного транспорту при зростанні видатків будуть вимушені підвищувати тарифи на свої послуги.

На мою думку, треба приймати рішення та ставати на цивілізований шлях зменшення, а згодом і повного звільнення залізниці від земельного податку. Укрзалізниця вже звернулася до профільних комітетів Верховної Ради з ініціативою внести відповідні зміни до Податкового кодексу. Пропонується на ділянки, що належать до земель залізничного транспорту, встановити фіксований податок в розмірі 0,25 % від їх нормативної грошової оцінки або нормативної вартості одиниці площі ріллі по області (якщо грошова оцінка не проведена).

Паралельно із цим Укрзалізниця звернулась до профільних комітетів Верховної Ради, Кабінету Міністрів, Європейської бізнес асоціації та Американської торговельної палати з пропозицією спрямувати кошти, сплачені компанією у вигляді акцизу на дизельне пальне, на ремонт переїздів. Це дасть можливість поєднати потреби автомобільного та залізничного сполучення. Зменшить час перетину переїздів, відповідно, позитивно вплине на безпеку руху.

Річ у тім, що, будучи найбільшим споживачем дизпального в країні (приблизно 320—330 тис. т/рік), залізнична компанія щороку сплачує майже 2 млрд грн. акцизного збору, що закладений в його ціні. Ця сума наповнює Дорожній фонд, з якого фінансується будівництво автошляхів. Ми же пропонуємо кошти, сплачені залізницею, спрямовувати на ремонти та реконструкцію переїздів.

Сподіваюся, запропоновані зміни до законодавства будуть схвалені та справедливо врівноважать податкове навантаження і державну підтримку залізничної та автомобільної галузей народного господарства.

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?