Реалізувати туристичний потенціал країни без вирішення транспортних питань — не можливо

Заступник начальника департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення ПАТ «Укрзалізниця»

В Україні активно розвивається внутрішній туризм. Місцеві громади, бюджети яких збільшилися в результаті децентралізації влади, активно фінансують розвиток рекреаційних ресурсів свого регіону. Без сумніву Україна має величезний туристичний потенціал, але реалізувати його без вирішення транспортних питань навряд чи вдасться.

Для ПАТ «Укрзалізниця» турист – платоспроможний пасажир, тому ми багато уваги приділяємо відпрацюванню зручних залізничних маршрутів для цього клієнта. Враховуючи те, що українці їдуть до місць відпочинку здебільшого з дітьми, для них важлива мінімальна кількість пересадок, а ще краща їх відсутність — з потяга на пляж.  З огляду на це, ми відпрацьовуємо подовження літніх та зимових маршрутів.

Цьогорічного курортного сезону потяг Київ-Одеса, почав курсувати до Ізмаїла, зробивши доступним для відпочиваючих південно-західний регіон одеської області з його унікальними місцинами. Потяг з Чернігова до Одеси, цим літом доїхав, аж до Білгород-Дністровського. Це був експериментальний проект, який виявися дуже затребуваним у пасажира. Щоправда для його реалізації, довелося побудувати на цій кінцевій станції одеського регіону систему заправки водою, якої не вистачало на такий довгий рейс.

Зупинки по зупиночним платформах Кароліно-Бугаз та Бугаз зробили подорож до пляжів Затоки значно простішою та зручнішою. До наступного високого сезону на чорноморському узбережжі будуть продовжені ці дві посадочні платформи, які наразі не вміщають довгі курортні потяги.

Зупинка по станції Одеса-Східна скоротила туристам шлях до пансіонатів Коблево щонайменше на 40 хв. Подовжені потяги до станції Генічеськ зробили херсонський регіон та Азовське море ще більш затребуваними серед відпочиваючих.

 Якщо говорити про Західну Україну, то й в цьому напрямку ми добре попрацювали. Першою туристичною ластівкою можна назвати потяг Київ-Рахів, який в експериментальному режимі був запущений в серпні 2014 р. Тоді на перший рейс були продані квитки у всі 12 вагонів, тож незабаром довелося включати ще два вагони.

Цього року потяги, які прямували до Івано-Франківська з Києва, Харкова, Одеси, також  були подовжені до населених пунктів, що є осередками зимового туризму в Україні: Ворохта, Яремче, Микуличин, Татарів. Треба сказати, що заселеність рейсів до кінцевого пункту прибуття сягає — 70%. Тобто на нашу пропозицію є хороший попит.

Окремо треба сказати про Східне Закарпаття. До травня 2017 року воно було позбавлене прямого залізничного сполучення з Києвом. В регіон курсував лише поїзд Львів – Солотвин. Поїзд Київ-Солотвино забезпечив пряме залізничне сполучення столиці із населеними пунктами Солотвино, Хуст, Тячів, Виноградів, Берегово та Королево. Призначення такого поїзда стало потужним імпульсом до розкриття туристичного потенціалу цього регіону, а це в свою чергу сприяє розвитку економіки, створенню нових робочих місць.

Також ми вдалися до так званої практики «довгі поїзди»: Харків — Рахів, Івано-Франківськ — Костянтинівка, Ужгород — Лисичанськ, які збільшать туристичні потоки всередині країни та значно спростять подорож зі сходу на захід країни.

Україну все більше відвідують іноземці. За підрахунками експертів у першому півріччі 2017 року до України в’їхало 6,3 млн туристів, що на 8,7% більше ніж за аналогічний період 2016 року. Для збільшення в’їзного туризму ми відпрацювали сполучення з Перемишлем та Холмом. Наразі ведуться переговори з Білоруською залізницею, аби українські курорти стали доступними для білоруських туристів.