Спеціалізація локомотивних депо зробить їх ефективнішими

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський

 

ПАТ «Укрзалізниця» до кінця року має впровадити окрему філію з ремонту локомотивів. Нині в локомотивному господарстві функціонує 43 основних депо, що забезпечують, зокрема, ремонт тягового рухомого складу (ТРС). На базі 29 з них планується створити або реорганізувати виробничі підрозділи з ремонту. В перспективі буде впроваджено їх спеціалізацію за видами виконуваних робіт, зокрема виокремлено депо, що спеціалізуватимуться на оновленні тепловозів і електровозів. Всі інші підрозділи займатимуться лише експлуатацією ТРС.

Сьогодні є неефективним, коли кожен підрозділ виконує одні й ті ж види робіт (технічне обслуговування, ремонти, експлуатацію). Впровадження спеціалізації дасть змогу згрупувати ремонтне обладнання та фахівців в одному місці. Таким шляхом технічної спеціалізації йшли Польща, Німеччина та ще низка розвинених країн. Адже чим вища спеціалізація виробничого підрозділу, тим вищою буде продуктивність праці.

Спеціалізація депо за видами ремонту позитивно вплине й на постачання комплектуючих до таких підприємств. Нині їх закупівля переважно здійснюється централізовано через філію «Центр забезпечення виробництва» та частково через регіональні філії. Також їх придбання виконується неритмічно, часто із затримками. Нерідко закуповується те, що не потрібно найближчим часом, тому маємо запаси на складах на більш ніж 8 млрд грн. Причому регіональні філії не мають прямої можливості передавати надлишкові комплектуючі, що не використані. Коли буде створено єдиний комплекс, такі ремонтні підрозділи зможуть оперативно виконувати розподіл запчастин.

Філія з ремонту прийматиме замовлення від вертикалі, що експлуатуватиме рухомий склад. Сьогодні створюється робоча група, яка втілюватиме цей проект у життя. Плануємо, що до кінця року буде виокремлено та передано до нової філії майновий комплекс і відповідний штат працівників.