У 2018 році чистий прибуток Укрзалізниці зросте в сім разів без індексації тарифів

Директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев: «У 2018 році чистий прибуток зросте в сім разів без індексації тарифів».

Команда Уряду, Укрзалізниці, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Мінфіну, Мінінфраструктури зробила те, що жодного разу не вдавалось раніше протягом всього часу роботи підприємства — розробила, опрацювала, затвердила фінансовий план і опублікувала постанову про його затвердження.

Ще одним свідченням якісних змін, які відбуваються в компанії, стане виконання закладених у фінплані на 2018 рік показників. Власне в нинішньому році компанія повинна отримати чистий прибуток в сім разів більше 2017 року – 710 млн. грн. Доходи товариства зростатимуть вищими темпами, ніж витрати у порівнянні з минулим роком. Це навіть за умови збільшення кількості ремонтів, підвищення рівня заробітної плати персоналу і обсягу капітальних інвестицій.

В цьому році індексація тарифів на перевезення вантажів не планується. Натомість за рахунок вдосконалення тарифної політики в сфері вантажних перевезень в результаті дерегуляції вагонної складової та зближення тарифних класів, заплановано збільшити доходи на 3,8 млрд грн.

Важливим є той факт, що вперше зростання ефективності праці випереджає темпи приросту фонду оплати праці. Чистий дохід від реалізації продукції на 1 особу у 2018 році заплановано у сумі 334,9 тис. грн. проти 269,3 тис. грн. у плані 2017 року (+ 24,4%).

Інвестиційний портфель Укрзалізниці на цей рік складає 26,9 млрд. грн, що більше обсягу всіх інвестованих в активи компанії коштів за попередні чотири роки. Так, лише на поточний ремонт тягового рухомого складу, вагонів, електропоїздів та об’єктів інфраструктури буде спрямовано майже  10 млрд. грн. (+68%).  Це дозволить підтримувати в робочому стані більшу кількість рухомого складу.

Цього року компанія попрацює над  скороченням кількості адміністративно-управлінського персоналу на 3 тис. осіб. Згідно фінплану адміністративні витрати у 2018 ріці будуть скорочені порівняно з 2017 р. на 15,5 млн. грн. (-1%) й складуть 1,4 млрд грн.

Ми попрацювали над  оптимізацією фінансових витрат. Так, при збільшенні кредитного портфеля на 13% фінансові витрати зростають лише на 4%.

Також цей, 2018 рік, можна означити роком зростання міжнародної співпраці. Компанія стоїть в кроці від довгострокової співпраці з General Electric. Ця американська компанія буде партнером Укрзалізниці в проекті оновлення парку тепловозів. На першому етапі — закупівля перших 30 локомотивів з локалізацією виробництва 10%, наступних — з локалізацією виробництва 40%.

Також на стадії переговорів перебуває ряд важливих проектів: закупівля пасажирських поїздів та модернізація тепловозів (Pesa), модернізація локомотивів (Progress Rail (Caterpillar)), придбання нових полегшених пасажирських вагонів (Talgo), утворення лізингової компанії для закупівлі вагонів (Greenbrier), оновлення електровозів, модернізація приладів СЦБ (Alstom), оновлення парку локомотивів (Newag, CRRC), закупівля електровозів (АТ «Электровозостроитель» (Тбіліський електровозобудівний завод)).

Менеджмент компанії ставить собі за завдання зробити Укрзалізницю справжньою потужною європейською компанією.