У цьому році активно залучатимемо консалтингові компанії

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця»

Затвердження на початку року фінансового плану Укрзалізниці дає нам змогу вже у другому кварталі оголосити тендери на консалтингові послуги за цілою низкою напрямків діяльності товариства. Залучення аналітиків для управлінського консультування, які допомагають знаходити компанії необхідні рішення у сфері фінансової, юридичної, технологічної, технічної, експертної діяльності, — нормальна світова практика. Адже навіть бізнес-гігантам не по кишені тримати пул висококваліфікованих фахівців, тим паче що нині ринок консалтингових послуг досить розвинений як у світі, так і в Україні.

Планується залучати консультантів за кількома напрямками. Нам потрібно впровадити єдину модель корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця», що наразі розробляється спеціально створеною робочою групою на рівні Кабінету Міністрів України. Адже така велика компанія не зможе розвиватися без ефективної та прозорої системи прийняття корпоративних рішень. У цій сфері нам допомагає аудиторська фірма Deloitte і Європейський банк реконструкції та розвитку. ЄБРР також долучається до реформи залізничної системи закупівель. Дипломований інститут закупівель та постачання із Великобританії (Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) вже розпочав аудит, в результаті якого стане зрозуміло, як зменшити непродуктивні витрати, зробити систему закупівель прозорою та такою, що відповідає світовим практикам.

На даному етапі вкрай важливо підвищити ефективність Укрзалізниці. В нинішніх реаліях економічного розвитку країни, за повільного зростання ВВП Укрзалізниця може зробити це лише шляхом оптимізації витрат. Тут нам також знадобляться досвід та поради експертів.

Уже давно назріла необхідність перегляду існуючої архаїчної системи тарифоутворення на залізничні перевезення. В цьому Укрзалізниці допоможе Агенція із залізничних перевезень Єврокомісії, з якою ми співпрацюватимемо спільно з профільним міністерством. Разом ми маємо адаптувати сучасні підходи та найкращий досвід провідних залізничних компаній Європи до українських реалій. Зазначу, що цей проект реалізовується коштом Європейської комісії.