У 2017 році пасажирські перевезення у міжнародному сполученні були досить популярними. За 11 місяців Укрзалізниця перевезла до Європейського Союзу майже в шість разів більше пасажирів ніж за аналогічний період 2016 року — 205,2 тисяч осіб, проти 36,2 тисяч. Найбільше подорожуючих до Республіки Польща — їх кількість зросла у 7,5 разів — перевезено 190,7 тисяч пасажирів. А це понад 90% всіх клієнтів у міжнародному сполученні Укрзалізниці. 

Найбільш затребуваним був поїзд № 705 Київ – Пшемисль. Ним скористалося майже 60% всіх подорожуючих до ЄС — 122,8 тисяч осіб. В період масових новорічних перевезень населеність поїздів Київ – Пшемисль на окремі дати наближається до 90%. Майже всі квитки були розкуплені на потяг, який відправлений з  Пшемисля 22 й 23 грудня 2017 року. До цього польського міста з Києва потяг йде практично з стовідсотковою заселеністю 30 грудня 2017 та 2,8,9 січня 2018.

Населеність всіх пасажирських поїздів щоденно аналізується. Ми бачимо, що на міжнародне сполучення попит тільки зростає, тож організували  нові безпересадкові вагони. На кінець грудня в сполученні Київ – Кошице вже реалізовано 174 місця за кордон, у вагоні Київ – Відень — 417. Відзначу, що вся норма місць Укрзалізниці на Відень до 09 січня 2018 року викуплена. Втім, ми надаємо українцям можливість оформити зазначені проїзні документи на затребувані дати.

Хочу сказати, що організації міжнародних маршрутів та безпересадкових вагонів передує тривалий переговорний процес з іноземними колегами. Так, переш ніж було призначене курсування безпересадкового сполучення Київ – Відень, у Будапешті відбулась тристороння зустріч українських, угорських та австрійських фахівців. На ній визначено ряд технічних вимог до українських пасажирських вагонів, які пред’являються для курсування поїздів на залізницях Угорщини та Австрії. Аби подивитися, як виробничі підрозділи філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» підготували вагони до міжнародного сполучення та чи відповідають вони вимогам Правил RIC, до Києва приїздили угорські та австрійські експерти. На владнання цих технічних моментів потрібно щонайменше 3 місяці, але може бути й більше.

Важливо відмітити, що всі потяги та вагони кожного разу, при перетені кордон,  ретельно перевіряються фахівцями іноземної залізниці, якою курсуватиме український рухомий склад. Вони не впустять жодної технічної дрібнички, бо відповідно до Правил RIC, за вагони, які прийняті на прикордонних пунктах переходу, відповідальність несе залізниця, що супроводжує вагон у власних поїздах.

Європейці в цих питаннях дуже педантичні. Для них безпека пасажирів є головнішою навіть за їх комфорт. Тому коли на колесах  безпересадкового вагону Київ – Відень, з’явилися в результаті  неплавного ходу європейського локомотиву повзуни (вибоїни), наші іноземні колеги не пустили вагон в рейс до Києва. Для них такі затримки – буденність, а для українців — диковинка. До речі, ніхто з українських пасажирів не надіслав на адресу Укрзалізниці жодної офіційної скарги. Більше того, люди дякували українським провідникам за їх уважність й підтримку в цій ситуації.