12 листопада 2019, 09:10
Зміна підходів дала економічний ефект у закупівлі пально-мастильних матеріалів

Зміна підходів дала економічний ефект у закупівлі пально-мастильних матеріалів

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
ДОВГАЛЕНКО Сергій

Коли у вересні презентували в Міністерстві інфраструктури України стратегію трансформації постачальникам, то багато говорили про категорійний менеджмент, аналітику, розбудову комунікацій з ринком, управління відносинами з постачальниками тощо.

Тоді нам закидали, що ця стратегія є суто теоретичною, така собі «відписка», щоб замилити очі суспільству. Нині ми готові оприлюднити перші результати. Дивіться, перевіряйте.

У серпні провели надзвичайну переговорну процедуру з огляду на критичний стан запасів пального через блокування тендерів. Потім відбулася перша зустріч із ринком постачальників.

Ми обіцяли бути прозорими, зрозумілими, вчасно платити та прислухатися до партнерів. Почали працювати над рамковою угодою на 2020 р., проєкт якої вже передали ринку для обговорення. Паралельно проаналізували наявність ресурсу, баланс залишків за портфелем контрактів, рівень конкуренції, маржу за підписаними договорами, справедливі ціни на ринку.

Товариство змінило принципи розрахунку очікуваної вартості та суттєво поліпшило платіжну дисципліну (зараз розраховуємося через один—два робочі дні після отримання податкової накладної). Керівництво Укрзалізниці показало безпрецедентний рівень підтримки: голова правління зустрічався з трейдерами, фінансовий директор поставив платежам за пальне найвищий пріоритет після зарплати, казначейство обробляло заявки на виділення коштів день у день. Коли у вересні—жовтні траплялися перебої з постачанням пального, партнери продовжували відвантажувати нам невеликі партії, які могли спрямувати в роздрібну мережу з набагато більшою прибутковістю.

Завдяки таким спільним зусиллям та підтримці партнерів ми змогли стабілізувати запаси і процес відвантаження, значно поліпшити конкуренцію, знизити маржу та заощадити 91 млн грн. При чому порівняно не з очікуваною вартістю, а з реальним оптовим ринком залізничного постачання пального.

Продовжуємо працювати над проєктом рамкової угоди, яку плануємо представити цього тижня на виставці «Петролеум Україна», а потім виставити на ProZorro.

Вдалося також досягти суттєвої економії (39 млн грн) на договорах на постачання моторних мастил, підписаних у вересні. У результаті важких і тривалих перемовин ціну на цю продукцію вдалося знизити.

Отже, перші 130 млн грн — у скарбничці Укрзалізниці. Продовжуємо працювати.

 

 

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?