04 березня 2019, 16:53
Зростання вартості складових перевізного процесу «з’їло» кошти на інвестиційному рахунку товариства

Зростання вартості складових перевізного процесу «з’їло» кошти на інвестиційному рахунку товариства

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Рязанцев Андрій

Директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця», к. е. н. Андрій Рязанцев

Маю спростувати заяви опонентів АТ «Укрзалізниця» про безпідставність підвищення тарифів на вантажні перевезення на рівень індексу цін виробників із урахуванням витрат на оплату праці.

Індекс цін виробників промислової продукції (ІЦВ) охоплює види економічної діяльності промисловості, що класифікують за секціями «B» (добувна промисловість і розроблення кар’єрів), «C» (переробна промисловість), «D» (постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря). Власне, на основі їхніх даних здійснюється розрахунок показників випуску продукції (товарів, послуг). Чинною методологією складання ІЦВ передбачено реєстрацію фактичної ціни реалізації конкретної продукції за одиницю вимірювання без урахування податків (ПДВ, акцизний збір). Тобто показник ІЦВ містить заробітну плату як складову вартості випуску продукції (товарів, послуг) відповідного виду економічної діяльності промисловості.

Разом з тим варто зазначити, що за період з 2014-го до 2018 р. підвищення тарифів на вантажні перевезення становило 172 %. Водночас підвищення цін на основні елементи операційних витрат АТ «Укрзалізниця» випереджало зростання вартості послуг на залізничні перевезення. Так, металургійна продукція (рівень ІЦВ з металургійного виробництва) додала в ціні 326 %; заробітна плата (показник по Україні) збільшилася на 255 %; вартість 1 кВт•год спожитої електроенергії зросла на 192,2 %; вартість 1 т дизельного пального на тягу поїздів (% зростання) — 188,4 %.

Тож ми маємо постійне підвищення вартості електроенергії, дизельного пального, товарно-матеріальних цінностей, на які, між іншим, спрямовується 35,5 % від усіх видатків товариства. Іншу левову частку витрат Укрзалізниці становить заробітна плата з нарахуваннями — 48 %. За цього індексація тарифів на перевезення вантажів у межах України не відбувалася.

Фактично зростання вартості складових перевізного процесу «з’їло» індексацію тарифу на 15 %, яка відбулася ще в листопаді 2017 р. У зв’язку з чим в Укрзалізниці зникає зобов’язання щодо ведення окремого інвестрахунку, що був створений для контролю за цільовим використанням коштів, отриманих від такої індексації. Накопичені на рахунку гроші мали спрямовуватися на капітальні інвестиції, але сьогодні, порівняно з 2017 р., компанія потребує більше коштів на поточні витрати — ремонт рухомого складу та інфраструктури, закупівлю пального, електроенергії тощо.

За таких умов, аби забезпечити безперебійну роботу залізничної галузі та гарантувати безпеку руху, правління АТ «Укрзалізниця» 15 лютого 2019 р. прийняло рішення щодо відміни Положення про порядок функціонування та умови використання коштів з інвестиційного рахунку. Тепер фінансування капітальних інвестиції здійснюватиметься на загальних підставах.

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?