Для забезпечення зростання врожаїв зернових потрібно інвестувати $ 16 млрд в елеваторні потужності країни

25 листопада 2019, 10:05

Для подальшого збільшення експорту зернових вантажів потрібно не лише вдосконалювати логістику перевезень, а й розвивати інфраструктуру. Зокрема, будувати нові ефективні елеватори та збільшувати пропускну спроможність припортових станцій. Про це, зокрема, йшлося під час наради представників Укрзалізниці та Української зернової асоціації (УЗА) щодо актуальних питань транспортування залізничним транспортом зернових вантажів.

За словами директора з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, залізниця прагне максимально забезпечити потреби ринку в перевезенні зернових, врожаї яких щороку зростають. Для цього, зокрема, потрібно будувати додаткові потужності для зберігання цієї продукції.  Насамперед у припортових  зонах. Загальний дефіцит сертифікованих сховищ може становити приблизно 40—65 млн т. Крім того, відчувається значний розрив у регіональному покритті по областях. Деякі області лише на 20—30 % від обсягу врожаю забезпечені сховищами.

«За оцінками експертів, сума коштів, необхідних для покриття цього дефіциту, становить до $ 16 млрд. За нашими підрахунками, для ритмічних перевезень зернових упродовж року необхідні додаткові потужності для зберігання приблизно 13 млн т вантажів у припортових зонах, які потім у піковий сезон можна доправляти до портів або залізницею, або автомобільним транспортом», — зазначив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Водночас представники УЗА зауважують, що для ефективних перевезень зернових вантажів потрібно не лише розвивати припортові станції, а й поліпшувати інфраструктуру на всій території країни. Це дасть змогу швидко транспортувати зернові з будь-якого регіону. За словами президента УЗА Миколи Горбачьова, нині є майже 1 тис. елеваторів, які не відповідають сучасним вимогам Укрзалізниці до перевезень, тому потрібні нові зерносховища та рівномірне їхнє розташування в регіонах. «Бізнес готовий будувати елеватори в регіональному розрізі в тих місцях, де це буде ефективно. І сьогодні ми прагнемо спільно з Укрзалізницею визначити ці місця», — зазначив Микола Горбачьов.

Представники УЗА також звернули увагу на необхідність розвитку інфраструктури на західних кордонах України, через які зернові вантажі прямують на експорт до європейських країн, таких як Польща, Словаччина, а також до Білорусі. В асоціації зазначають, щорічно Україна здатна експортувати в Європу через західні кордони приблизно 5 млн т зернових. Тож потрібно передбачити потужності для зберігання цього обсягу продукції на кордонах, зокрема на таких станціях, як Ковель, Мостиська, Мукачево, які найближче розташовані до європейської колії.

Учасники зустрічі також зазначили, що зростанню обсягів перевезення зернових сприятиме й збільшення кількості маршрутних зернових станцій. Окрім того, потрібні ефективні графіки перевезення зернових вантажів від тих станцій, які не є маршрутними.

За результатами наради Укрзалізниця та УЗА планують підготувати спільне звернення до Уряду та Парламенту з пропозицією розглянути можливість пріоритизації перевезень сільськогосподарської продукції залізничним транспортом у період пікових перевезень, а також розробити програми стимулювання будівництва сучасних зерносховищ у припортових зонах на кордонах України із сусідніми державами.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?