За історію незалежної України держава інвестувала в залізницю нуль. Тоді як одна гривня, розумно вкладена в залізницю, дає більший мультиплікаційний ефект, ніж гривня, вкладена, наприклад, у будівництво доріг. Це аксіома, відома транспортникам у світі. На цьому наголосив в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов під час Київського міжнародного економічного форуму.

Керівник Укрзалізниці зауважив, що держава завжди ставилася до залізниці як до донора, що сьогодні призвело до високого ступеня зношеності основних фондів. «Потенціал Укрзалізниці використовувався для субсидування інших галузей економіки насамперед через занижені тарифи. Галузі нав’язувалось виконання невластивих їй функцій: будівництво автомобільних доріг, мостів тощо. Це призвело до відсутності оновлення парку рухомого складу, високого ступеня зношеності. Такий короткотерміновий підхід, власне, шлях до колапсу залізничної системи. З такої точки ми стартуємо», — констатував Євген Кравцов.

Він назвав умови, за яких Укрзалізниця здатна швидко перетворитися на ефективного національного оператора, и сприятлива державна політика та інвестиції. Надходження останніх, за його словами, значною мірою стримують занижені тарифи на залізничні перевезення, що завжди відстають від росту індексу цін промислових виробників. «Світовий досвід свідчить, що не може бути ефективної транспортної державної компанії, яка працює за регульованими правилами. Більше року пропонуємо бізнесу — і бачимо це як найбільш прийнятний підхід — перейти до індексного ціноутворення, коли за допомогою використання індексу зміни макроекономічних показників буде автоматично змінюватися вартість перевезень вантажів залізничним транспортом», — зазначив Євген Кравцов.

За його словами, такий підхід до тарифної політики та прозорий механізм ціноутворення на перевезення у вантажних вагонах Укрзалізниці дасть можливість вибудувати чіткі плани як бізнесу, так і Укрзалізниці.

Нагадаємо, щоб зняти спекуляції навколо вартості послуг з перевезення вагонами Укрзалізниці, вже в листопаді вона визначатиметься через електронний майданчик ProZorro.Продажі. На зазначені аукціони буде виставлено частину порожнього парку вантажних вагонів Укрзалізниці. Крім того, усі актуальні питання вантажних перевезень, зокрема щодо їх вартості, компанія обговорює з ринком. Так, за дорученням Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана найближчим часом Укрзалізниця проведе чергову зустріч із представниками бізнесу.