Капітальні інвестиції Укрзалізниці мають фінансуватися з державного бюджету, — експерти

24 грудня 2019, 17:32

Залізнична інфраструктура, як суспільне благо, повинна фінансуватися не лише перевізниками, а й держбюджетом, оскільки пропускна спроможність і якість інфраструктури впливають на економічне зростання, а проблеми з безпекою в разі недофінансування можуть призвести до аварій. Про це пишуть експерти Центру економічної стратегії у своєму блозі для «Економічної правди».

«Плата за доступ до інфраструктури для вантажних перевізників повинна покривати прямі витрати оператора інфраструктури на підтримання мережі в робочому стані, а капітальні інвестиції слід фінансувати з бюджету», — зазначають вони.

На думку експертів, якщо Уряд не буде фінансувати інвестиції оператора інфраструктури й перекладе ці видатки на перевізників, вартість транспортування вантажів залізницею стане вищою, ніж у Західній Європі. Тоді деякі товари стане вигідніше перевозити автомобілями. Дороги будуть ще більше руйнуватися від перевантажених фур, а випуск деяких товарів стане нерентабельним через зростання транспортних витрат. Така ж ситуація чекатиме і на пасажирські перевезення, доходи від яких зростають повільніше, ніж видатки.

«Держава мусить визнати, що забезпечувати достатні пасажирські перевезення, включно з пільговими категоріями, — це її обов'язок, а не залізничної компанії, як це є зараз. Бюджет повинен компенсувати ці видатки», — наголошують експерти.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?