Локомотиви, що будує для України General Eleсtric на своєму заводі в Пенсильванії (США), носитимуть назву «Тризуб». Тридцять таких локомотивів буде поставлено Укрзалізниці вже в цьому році. Про це повідомив в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Рішення про назву для локомотивів було прийняте під час візиту делегації Укрзалізниці на завод в місті Ері  (Пенсильванія, США), де будуються тепловози для Укрзалізниці. За словами очільника компанії, на заводі в Ері працюють, у тому числі, українці, нащадки перших іммігрантів-українців, що переїхали в Пенсильванію в 1950-х рр. після Другої світової війни. Відомо, що українські переселенці в Пенсильванії називали свої осередки «Тризуб» чи «Тризубівка». «Тризубівки» швидко ставали центрами культурного, спортивного та загалом громадського життя українців в Пенсильванії. Загалом, зауважив Євген Кравцов, тризуб є давнім українським символом. Його найдавніше зображення, віднайдене археологами, датується X ст. «Припускають, що це був магічний знак роду, оберіг. Тому було прийнято рішення дати саме таку назву новим локомотивам», — пояснив керівник Укрзалізниці. «Крім того, є певна символічність у тому, що 25 лютого 2018 р. відзначалось 100 років, відколи Тризуб став державним гербом УНР. А наш контракт і рамкова угода з General Eleсtric були підписані 23 лютого 2018 р.», — зазначив він.

Під час візиту до Сполучених Штатів, за словами керівника компанії, фахівці Укрзалізниці переконалися, що будівництво локомотивів для України ведеться з дотриманням найвищих стандартів якості. Крім того, підкреслив Євген Кравцов, з боку американського виробника є запевнення, що вся перша партія з 30 локомотивів GE TE33AC буде поставлена в Україну у поточному, 2018-му, році. Хоча раніше передбачалося здійснення таких поставок впродовж 2018 р.—початку 2019 р.

Крім реалізації угоди щодо локомотивів GE, за словами Євгена Кравцова, компанія веде активні переговори зі іншими світовими виробниками тягового рухомого складу, зокрема електровозів. Так, йдеться про Alstom, Bombardier, CRRC, Siemens. «Рішення щодо вибору постачальника цього виду тяги, має бути прийняте на конкурсній основі до кінця 2018-го року», — резюмував в. о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов.

Довідка: 23 лютого 2018 р. в головному офісі Укрзалізниці підписано пакет важливих документів довгострокового партнерства з компанією General Electric. З них розпочинається перший етап співробітництва з GE для оновлення та модернізації парку тепловозів Укрзалізниці. Зокрема, підписано рамкову угоду між Укрзалізницею та GE щодо 15-річного партнерства в оновленні та модернізації рухомого тягового складу.

Тепловози ТЕ33АС, що виготовляються для ПАТ «Укрзалізниця», адаптовані до кліматичних умов простору 1520, екологічні, надійні, економні в обслуговуванні та комфортні для локомотивних бригад. Порівняно з тепловозами 2ТЕ10 і 2ТЕ116 шкідливі викиди знижені на понад 40 %. Це вантажні тепловози нового покоління з асинхронними тяговими електродвигунами потужністю 3356 кВт. Конструкційна швидкість становить 120 км/год. Тепловози мають більші міжремонтні пробіги. Вони обладнані сучасними системами безпеки руху й радіозв’язку, системою автоматичного виявлення пожежі та пожежогасіння. У них високі тягові властивості за рахунок вбудованої комп’ютеризованої мікропроцесорної системи управління й діагностики з електронним вприском палива. Вона контролює та відображає на дисплеї пульта управління стан усього обладнання й експлуатаційних параметрів локомотива, здійснює самодіагностику систем і миттєво повідомляє машиніста про виникнення будь-яких несправностей. Система діагностики здатна виявити дефекти на ранніх стадіях і передати дані машиністу та сервісній групі. Для локомотивної бригади створені безпечні та комфортні умови праці. Кабіна тепловоза оснащена системою клімат-контролю; є холодильник, піч та ергономічний санвузол; пасивна система безпеки захищає локомотивну бригаду при аварійному зіткненні; застосовуються новітні шумоізоляційні та вібродемпфуючі матеріали. У кабіні управління встановлено високоміцне лобове скло з електрообігрівом. Дзеркала заднього виду також обігріваються та за допомогою дистанційного управління можуть змінювати своє положення.