Вантажопотік у напрямку західних кордонів держави та зворотно із часу запровадження регулярного руху через новозбудований Бескидський тунель зріс порівняно з обсягами перевезень старим одноколійним тунелем. Новозбудований Бескидський тунель ліквідував єдине вузьке місце V Критського міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Трієст—Любляна—Будапешт—Братислава—Ужгород—Львів) та далі на схід, оскільки старий Бескидський тунель залишався єдиною одноколійною дільницею на всій його довжині у 1595 км.

Як зазначив в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, значимість тунелю вже відчутна на практиці. «Вже маємо позитивну динаміку перевезень новим тунелем порівняно зі старим. У третьому кварталі 2018 р. в напрямку західного кордону дільницею Лавочне—Мукачево, на якій розташований двоколійний Бескидський тунель, перевезено 469 млн 852 тис. ткм брутто. Це майже на 20 млн ткм більше, ніж у першому кварталі цього року, коли рух здійснювався через старий одноколійний тунель», — розповів Євген Кравцов.

Серед вантажів, що прямують через двоколійний Бескидський тунель на експорт, переважає українська продукція гірничодобувної промисловості, а також скраплений газ та вантажі у контейнерах.

У зворотному напрямку у третьому кварталі двоколійним Бескидським тунелем перевезено 157 млн 282 тис. ткм брутто, що на 12 млн ткм брутто більше порівняно з перевезеннями старим тунелем у першому кварталі цього року.

«Запровадження руху через новий двоколійний Бескидський тунель забезпечило паралельний пропуск парних та непарних поїздів. Також дозволило підвищити швидкість руху вантажних поїздів до 60 км/год, що дало можливість збільшити пробіг електровозів постійного струму», — зазначив Євген Кравцов.

Двоколійний Бескидський тунель має стратегічне значення для України, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40 % транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи. Відтак його спорудження не лише стало серйозним кроком на шляху до інтеграції транспортної мережі України в європейську транспортну систему, а й суттєво сприятиме підвищенню інвестиційного клімату в регіоні та Україні загалом.

Нагадаємо, що відкриття новозбудованого двоколійного Бескидського тунелю, який розташований на межі Львівської та Закарпатської областей, відбулося 24 травня 2018 р. Будівництво об’єкта було розпочато в листопаді 2013 р. Загальна вартість проекту «Будівництво Бескидського тунелю» становить 3 млрд грн, з яких 2,2 млрд грн — кредитні кошти, надані Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) й Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та 0,8 млрд — власні кошти Укрзалізниці.

 

Довідка:

  • довжина тунелю — 1764 м;
  • висота тунелю — 8,5 м;
  • ширина тунелю — 10,5 м;
  • тунель пролягає на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781—807 м над рівнем моря);
  • пропускна спроможність тунелю — до 100 пар поїздів/добу;
  • поїзд повністю долає тунель за 2 хв при швидкості 60 км/год.