63 % малодіяльних дільниць згенерували в минулому році збиток майже в 10 млрд грн. Причому такі об’єкти розташовані по всій території України. Найбільше їх у регіональній філії «Львівська залізниця», найменше — на Придніпровській залізниці. До речі, понад 60 % малодіяльних станцій, які згенерували майже 500 млн грн від’ємного фінансового результату, розташовані саме на збиткових дільницях. Крім того, по 93 дільницях, або 16,7 %, вантажний рух відсутній (у 2017 р. кількість таких дільниць становила 157, або 26,3 %).

Сьогодні саме час сідати за стіл перемов із урядовцями, місцевими громадами, бізнесом й шукати дієві інструменти співфінансування утримання збиткової залізничної інфраструктури, бо наявний стан речей тривати довго не зможе. Ресурси, отримані в спадок з радянських часів, вичерпуються, а Угода про асоціацію з ЄС вимагає нових підходів у сфері організації залізничних перевезень. Тому Укрзалізниця запрошує до відвертого діалогу і закликає місцеву владу чітко визначитися: чи брати участь у фінансуванні збиткових напрямків, чи усвідомити невідворотність їх закриття.

 

Детальніше читайте в блозі Андрія Рязанцева