Найближчим часом на регіональній філії «Одеська залізниця» буде розроблено технологію вдосконаленого процесу перевезень контейнерів у складі контейнерних поїздів. Таким чином залізниця та експедитори матимуть свої обов’язки і функціонал, щоб комплексно підійти до питання формування планів накопичення та відправки контейнерів, координованості, чіткості та прозорості ціноутворення на контейнерні перевезення. Вже 26 липня відбудеться перше засідання відповідної робочої групи, а 31 липня тестовий поїзд вирушить на Дніпро. Головне завдання експедиторів — підготовка його зворотного маршруту.

Про це йшлося на спільній нараді залізничників із керівниками контейнерних терміналів та транспортно-експедиторських компаній, які займаються контейнерними перевезеннями. Захід відбувся 20 липня в конференц-залі управління регіональної філії «Одеська залізниця» під головуванням директора операційного ПАТ «Укрзалізниця» В’ячеслава Єрьоміна. Регіональну філію «Одеська залізниця» на заході представили заступник директора філії з логістики та роботи з поромами Олександр Слободян, в. о. начальника комерційної служби Валентин Ращик, начальник дирекції залізничних перевезень з організації взаємодії портів та припортових станцій Андрій Киман та інші.

«Сьогодні наше основне завдання — створити найбільш сприятливі та вигідні умови для того, щоб зацікавити експедиторів у перенаправленні вантажопотоків із автотранспорту на залізницю. Ми гарантуватимемо постійну наявність та відповідний технічний стан фітингових платформ для контейнерів та незмінний час відправки і прибуття контейнерного поїзда», — наголосив В’ячеслав Єрьомін.

Пріоритетними завданнями новоствореної групи є розробка та впровадження технологічної схеми опрацювання інформації працівниками залізниці, митних та інших контролюючих органів, вирішення питання щодо можливості укладення договору про надання доступу до інформаційної системи портового співтовариства (ІСПС) та реалізація технічної можливості доступу до неї на робочих місцях працівниками станцій.

Залізниця пропонує можливість попереднього надання номерів фітингових платформ експедиторським компаніям та контейнерним терміналам та закріплення цього рухомого складу за напрямком контейнерного поїзда, таким чином експедитори завжди будуть упевнені в належному технічному стані рухомого складу для контейнерів та зможуть у належному порядку оформляти вантаж. Враховуючи тенденцію значного зростання об’ємів перевезень вантажів у контейнерах та обмежену кількість фітингових платформ, важливим кроком до збільшення об’ємів перевезень залізничним транспортом є прискорення обороту вагона. При відправленні платформ у складі контейнерних поїздів за встановленим графіком руху термін їх обороту, а відповідно й обороту контейнерів, скорочується мінімум втричі.

«ПАТ «Укрзалізниця» має значний досвід роботи з контейнерами, як окремими вагонними відправками, так і в складі контейнерних поїздів. Перевезення в складі контейнерних поїздів дозволяє збільшити обсяги перевезення, прискорити терміни доставки та підвищити схоронність вантажів», — зазначив начальник дирекції залізничних перевезень з організації взаємодії портів та припортових станцій Андрій Киман.

На теперішній момент зі станцій регіональної філії призначенням на станції України відправляється шість контейнерних поїздів. За перше півріччя 2018 р. такі перевезення становлять майже 25 % загального обсягу перевезених через морські порти України контейнерів, що більше на 60 % (12 тис. 484 контейнери) порівняно з аналогічним періодом минулого року.