Дводенний семінар-нарада на тему «Застосування енергозберігаючих технологій у вагонному господарстві» відбувся в Одесі. Поділитися досвідом та досягненнями у сфері енерго- та ресурсозбереження за 2018 р. і обговорити плани на 2019 р. зібралися представники шести регіональних філій АТ «Укрзалізниця», Стрийського, Дарницького, Панютинського вагоноремонтних заводів, Рефрижераторної вагонної компанії та Департаменту вагонного господарства АТ «Укрзалізниця».

За словами головного інженера Департаменту вагонного господарства АТ «Укрзалізниця» Валерія Стріленка, економне споживання та ресурсозбереження на нинішньому етапі роботи залізничного транспорту країни є надзвичайно важливим, адже, враховуючи глобальні кризові явища в світовій економіці та гострий дефіцит внутрішньодержавних ресурсів, необхідно шукати та впроваджувати прогресивні методи раціонального використання виробничих ресурсів. Подібні заходи є дуже корисними і дають змогу учасникам поділитися своїми напрацюваннями та впроваджувати тільки дієві методи заощадження. Серед лідерів у сфері енерго- та ресурсозбереження Валерій Стріленко виділив філії «Панютинський вагоноремонтний завод» і «Рефрижераторна вагонна компанія», а також регіональну філію «Одеська залізниця». Слід зазначити, що із 29 запланованих програмою заходів, більшість була передбачена регіональною філією «Одеська залізниця», яка не тільки їх виконала, а й досягла значної економії паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР) — при запланованій економії на 682,3 тис. грн, було заощаджено 1,6 млн грн.

Під час заходу стало відомо, що в АТ «Укрзалізниця» проводять ефективну роботу з енергозбереження відповідно до «Програми з енергозбереження», яка щорічно затверджується. Виконання заходів минулорічної програми дало змогу загалом заощадити ПЕР на 6,8 млн грн. Зокрема, економії досягнуто завдяки заходам зі зниження витрат дизельного пального, електроенергії, при впровадженні енерго- та ресурсозберігаючих технологій й обладнання у стаціонарній енергетиці, при виконанні заходів зі зниження витрат котельно-пічного палива.

Із перспективних напрямів енергозбереження у вагонному господарстві можна виділити декілька ключових, серед яких: поступовий перехід на сучасні та економічні компресорні станції гвинтового типу, застосування парогенераторів, геліосистем для гарячого водопостачання та підтримки систем опалення, економії електроенергії за рахунок використання частотних перетворювачів на електродвигунах великої потужності, проведення реконструкцій котелень із встановленням сучасних котлів з більш високим ККД і більш економічним споживанням газу з невеликим терміном окупності, впровадження роботизованих зварювальних комплексів із дотримання оптимальних характеристик напруги та сили струму, а відповідно й енергоспоживання, заміна ламп і світильників на енергозберігаючі тощо.