У 2018 р. Укрзалізниця, як свідчить статистика, збільшила на 1,5—14,8 % порівняно з минулим роком перевезення основних номенклатур металургійної продукції. При цьому товариство через низьку маржинальність перевезень цих видів вантажів зазнає збитків і недоотримує доходи аналогічні тим, які отримує від перевезень вантажів всередині країни. Внаслідок цього державний перевізник фактично змушений дотувати приватний бізнес не менш ніж на 5 млрд грн на рік. Про це повідомив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

За його словами, зокрема, за сім місяців цього року порівняно з аналогічним періодом минулого року Укрзалізниця збільшила перевезення залізної руди на 1,7 %, кольорової руди — на 6,2 %, чорних металів — на 14,8 %, кольорових металів та виробів з них — на 11 %, брухту чорних металів — на 2,1 %.

«Обвинувачення «Укрметалургпрому» на адресу Укрзалізниці є абсолютно безпідставними, адже, як свідчить статистика, Укрзалізниця нарощує перевезення продукції ГМК. Я вважаю, що такий «вкид» у ЗМІ негативної інформації про діяльність Укрзалізниці з боку металургів пов’язаний, у першу чергу, зі спробами компанії уніфікувати та привести тарифи на перевезення вантажів до економічно обґрунтованих. Це, безперечно, нервує тих, хто звик перевозити свої вантажі за ціною в рази нижче ринкової», — зазначив Андрій Рязанцев.

Він також нагадав, що 35 % експортних перевезень залізничним транспортом становить залізна руда, що має від’ємний показник рентабельності й покривається за рахунок інших видів перевезень, зокрема внутрішніх та транзитних. «Таким чином, Укрзалізниця багато років у сьогоднішніх цінах не менш ніж на 5 млрд грн щороку, фактично дотує перевезення окремих представників приватного бізнесу», — додав він.

Окрім того, Андрій Рязанцев підкреслив, що державне регулювання цін Укрзалізниці призводить до того, що компанія за свої послуги отримує недостатньо коштів для відновлення своїх основних фондів — локомотивів та інфраструктури: «Будь-які основні засоби протягом їх терміну експлуатації повинні давати змогу купити такий же новий засіб. На жаль, державне регулювання тарифів Укрзалізниці призводить до того, що вартість послуг Укрзалізниці зростає значно нижчими темпами, ніж продукція, що входить до собівартості залізничних перевезень».

Нагадаємо, за даними Державної служби статистики, індекс цін виробників промислової продукції в другому кварталі 2018 р. до відповідного періоду 2017 р. становив 118,6 %. Зокрема, видобування кам’яного вугілля, металевих руд — 139 %, виробництво коксу та продуктів нафтопереробки — 132 %, металургійне виробництво — 120 %, машинобудування, постачання електроенергії — 122 %. Водночас індекс тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом у другому кварталі 2018 р. відповідно до аналогічного періоду минулого року становив лише 113,6 %.

«Встановлення економічно обґрунтованого тарифу на середньострокову перспективу три—п'ять років з індексними параметрами його зміни протягом цього часу — це об’єктивна необхідність, без котрої не буде нічого. Сьогодні певні лобістські групи вкладають значні кошти в те, щоб не допустити цього й далі користуватися послугами Укрзалізниці нижче їх рівня окупності. Дотації окремих підприємств і галузей за рахунок проїдання Укрзалізниці своїх основних засобів мають припинитися. В іншому випадку країна дійсно може отримати транспортний колапс, але не з вини Укрзалізниці»,  наголосив Андрій Рязанцев.