Скасування заборони на приватизацію підприємств залізничного транспорту відкриває можливості для інвестицій

03 жовтня 2019, 13:12

Менеджмент Укрзалізниці вітає прийняття закону України, яким скасовано перелік заборонених до приватизації державних підприємств. Зокрема, скасовано заборону на приватизацію понад 60 майнових комплексів підприємств залізничного транспорту разом з інфраструктурою, які в результаті реорганізації, що завершилася у 2017 р., увійшли до складу акціонерного товариства «Українська залізниця». Як зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, дія цього закону усуває перепони для залучення приватного капіталу в розвиток галузі.

Верховна Рада України 2 жовтня ухвалила у другому читанні законопроект № 1054−1, яким визнано таким, що втратив чинність Закон України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації».

«Це не аукціон, де будуть вигукувати щось на кшталт: Укрзалізниця продається. Хто дасть більше? Це означає, що ми матимемо змогу залучати кошти, необхідні для імплементації стратегії розвитку від найбільших світових інвесторів. За базовим сценарієм на найближчі п’ять років нам потрібно щонайменше 150 мрлд грн. Витрачати їх є куди»,— зауважив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов на особистій сторінці у фейсбук.

Перспективними напрямами залучення інвестицій, за його словами, є рухомий вантажний склад, розвиток пасажирських вокзалів, розвиток припортової залізничної інфраструктури, побудова логістичних терміналів на кордоні з ЄС.

Як інструменти залучення інвестицій компанія розглядає концесії та вихід на IPO. «IPO — це наша стратегічна мета на найближчі кілька років. Це найбільш оптимальний інструмент для залучення великих обсягів інвестицій, який не створює боргового навантаження для компанії. Плюс до цього — покращення стандартів корпоративного управління в компанії», — розповів Євген Кравцов.

Як показує світовий досвід, у процесі підготовки до IPO компанія наближує стандарти якості, технологічні процеси, корпоративне управління, управління дохідністю й ліквідністю та інші показники до найкращих світових практик. Це саме те, чого зараз найбільше потребує Укрзалізниця і що передбачає стратегія розвитку компанії на найближчі п’ять років.

Про наміри залучати приватні інвестиції у розвиток Укрзалізниці повідомив і міністр інфраструктури Владислав Криклій. Часткова приватизація Укрзалізниці та низки інших стратегічно важливих компаній стане можливою після набуття чинності нового закону, який Верховна Рада ухвалила 2 жовтня.

«З переліку об’єктів виключили Укрпошту та Укрзалізницю. Це не означає, що їх продадуть з молотка, але це переконливий сигнал, що державний бюджет зможе поповнитись грошима, а інвестори матимуть змогу модернізувати підприємства», — зауважив Владислав Криклій.

За словами міністра, держава залишить у своїй власності щонайменше 50 %+1 акцію цих компаній, а прихід інших інвесторів дасть змогу залучити інвестиції у розвиток Укрзалізниці та Укрпошти. Крім цього, інвестори покращать управління державними компаніями.

 

 


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?