Подальші структурні зміни, забезпечення прозорості й конкурентоспроможності компанії та інвестування в основні активи – три пріоритети ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік, які дозволять забезпечити безпеку перевезень пасажирів та вантажів. Про це 27 лютого повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» в ході міжнародної конференції «Залізниці України: розвиток та інвестиції» в Києві.

За словами Євгена Кравцова, два роки тому було розпочато процес корпоратизації та створено ПАТ «Укрзалізниця», і сьогодні компанія знаходиться на етапі подальших змін – структурних та внутрішніх організаційних перетворень, які дозволять підвищити ефективність її діяльності.

«Нам потрібно структурувати роботу за основними напрямками – пасажирський, вантажний, інфраструктурний та тяга. Щоб провести будь-які зміни, виділити напрямки бізнесу, необхідно розуміти фінансову складову кожного напрямку. Наприклад, якщо ми говоримо про те, що пасажирські перевезення повинні субсидуватися державою, то нам необхідно розуміти, в якому обсязі. Адже показник збитковості пасажирських перевезень в обсязі 10 млрд грн щороку ми визнаємо досить орієнтовно, з цілої низки причин, оскільки нині немає чіткого розподілу фінансування на інфраструктуру між вантажним і пасажирським рухом», - зазначив Євген Кравцов.

Крім цього, для оцінки реальних витрат та доходів кожної з вертикалей важливим кроком є запровадження внутрішніх розрахунків за надані між ними послуги.

Він повідомив, що в планах Укрзалізниці на 2018 рік – утворення вантажної вертикалі й вагонної компанії UZ Cargo, що дозволить посилити конкуренцію на ринку, забезпечить рівні умови для вагонів різних власників та збільшить ефективність оперування перевезеннями. Наступними кроками стане формування інфраструктурної вертикалі, у якій діятимуть підрозділи з будівництва та ремонту колії, будівництва та ремонту інженерних споруд, центр діагностики інфраструктури та інші функціональні підрозділи. Також буде виділено оператора тяги та оператора вокзалів.

За словами Євгена Кравцова, усі ці внутрішні перетворення повинні відбуватися паралельно з реформою корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця», яка наразі розробляється спеціально створеною робочою групою на рівні Кабінету Міністрів України.

«Без ефективної та прозорої системи прийняття корпоративних рішень, що базується на світових стандартах, говорити про те, що ми можемо розвиватися в правильному векторі, – неможливо. Тому нами було поставлене завдання запустити подальшу систему корпоративного управління, на рівні Кабінету Міністрів України працює робоча група на чолі з компанією Deloitte, яка розробляє систему корпоративного управління, налагоджена тісна співпраця з ЄБРР», - повідомив Євген Кравцов.

Окрім реформи корпоративного управління, в Укрзалізниці продовжується реформа системи закупівель, уже розпочато аудит системи закупівель за підтримки CІPS. Триває також реструктуризація боргових зобов’язань, спрямована на зниження процентних ставок, заміну валюти кредитування, продовження користування коштами, а також підготовку нової емісії єврооблігацій з метою структурування заміщення більш дорогих облігацій в обігу. Усі ці заходи, за словами керівника Укрзалізниці, дозволять підвищити ефективність компанії, зокрема, збільшити обсяг інвестицій у рухомий склад.

«На 2018 рік загальний обсяг інвестицій на придбання та модернізацію рухомого складу заплановано в обсязі 18,4 млрд грн. Ми зробили акцент на першому півріччі й будемо інвестувати в рухомий склад, решту коштів – в інфраструктуру – вже за підсумками завершення першого півріччя», - зазначив Євген Кравцов.

Зокрема, у поточному році Укрзалізниця планує придбати 60 пасажирських вагонів та 2 секції електропоїздів, модернізувати 226 пасажирських вагонів та 100 секцій електропоїздів. Для забезпечення вантажних перевезень передбачена закупівля 3550 піввагонів із залученням кредиту ЄБРР, виготовлення 3600 вантажних вагонів, модернізація понад 10 тис. вантажних вагонів. Також заплановано поставити 30 локомотивів General Electric, модернізувати та модифікувати 50 вантажних і 29 пасажирських електровозів, 18 вантажних, 4 пасажирських та 62 маневрові тепловози.