У новому маркетинговому сезоні 2018/2019 з боку аграріїв до Укрзалізниці немає претензій щодо обсягів перевезень. Про це повідомив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев за результатами зустрічі з першим заступником міністра аграрної політики та продовольства України Максимом Мартинюком, народними депутатами Верховної Ради України, керівником АМПУ Райвісом Вецкагансом та профільними асоціаціями. За словами Андрія Рязанцева, аграрії висловлюють зауваження, що в пік сезону пріоритетом компанії є маршрутні перевезення.

Чергова та вже традиційна зустріч з питань перевезень агропродукції цього разу пройшла на майданчику Міністерства аграрної політики та продовольства України. За словами Андрія Рязанцева, порівняно з минулим роком цьогоріч спостерігається зменшення врожаю ранніх зернових майже на 3 млн т, або на 9 %. Цей показник також вплинув на кількість зернових вантажів до перевезення.

«Наразі в Україні достатньо рухомого складу, щоб перевезти заявлену кількість зернових вантажів. Крім того, поповнювати парк вагонів-зерновозів немає сенсу без нарощення тягових потужностей Укрзалізниці. Збільшення кількості вагонів при сталій кількості локомотивів призводить до погіршення обороту вагонів та до надмірного завантаження інфраструктури вагонами, що очікують проведення вантажних операцій», — зазначив він.

Представники зернотрейдерів і влади погодилися з пропозицією Укрзалізниці щодо необхідності впровадження шестимісячного планування обсягів перевезень. Окрім того, представники залізниці підкреслили, що нині э складнощі з вивантаженням вагонів, пов’язані з внутрішніми проблемами портів. До відсутності порожнього парку зерновозів також призводить недостатня кількість потужностей для зберігання зернових.

Учасники наради спільно дійшли кількох важливих висновків. Зокрема, щодо необхідності збільшення локомотивного парку Укрзалізниці та покращення його якості через встановлення економічно обґрунтованої інфраструктурної складової тарифу та його індексації відповідно до індексу цін виробників промислової продукції. Окрім того, потрібно вирішити технічні проблеми портів зі своєчасністю вивантаження вагонів, почати спільно планувати перевезення на півроку вперед, збільшувати темпи будівництва та модернізації потужностей зі зберігання зернових.