Укрзалізниця у 2019 р. ініціює вдосконалення тарифної політики щодо вантажного сектору перевезень. Зокрема, запровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення на рівень індексу цін виробників, уніфікацію тарифу на порожній пробіг та зближення тарифних класів вантажів. Про це в ході прес-конференції у Києві повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Укрзалізниця, як розповів Євген Кравцов, наполягає на запровадженні прозорого та об’єктивного механізму індексації тарифів на перевезення вантажів у межах України. «Пропонуємо індексувати тарифи на вантажоперевезення автоматично на рівень індексу цін виробників, щоб нарешті подолати розрив між стрімким зростанням цін на продукцію, яку споживає галузь, і рівнем тарифів, щоб мати інвестиції для оновлення рухомого складу та інфраструктури, щоб задовольняти потреби економіки у перевезеннях», — повідомив Євген Кравцов.

Укрзалізниця вже внесла коригування в проект фінплану компанії та запропонувала індексувати тарифи на вантажоперевезення на 14,2 %. Це офіційно оприлюднений Держстатом рівень зростання цін виробників промислової продукції за 2018 р.

Окрім того, Укрзалізниця пропонує встановити єдині тарифи для перевезень порожніх вагонів, зробити уніфікованим тариф, оскільки зараз для перевезення порожніх вагонів існує розподіл тарифів на три класи. Ці класи залежать від того, з-під вивантаження якого вантажу порожній вагон подається під завантаження, в ремонт, на промивання, пропарку, дезінсекцію та дезінфекцію тощо. «Здійснення цих перевезень залізничним транспортом не має технічних або технологічних відмінностей, здійснюється за однаковими витратами і вимагає застосування єдиного тарифу», — зауважив Євген Кравцов.

Також, за словами голови правління, АТ «Укрзалізниця» пропонує впровадити поетапну систему зближення класів тарифів на перевезення вантажів та частково зменшити збитковість перевезень вантажів позакласної групи, деяких вантажів 1-го тарифного класу. Нині ж до базових тарифів Збірника тарифів застосовуються 14 коефіцієнтів, тобто існує диспропорція між рівнями тарифів на різні види вантажів.

«На першому етапі у 2019 р. для вдосконалення системи формування тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом пропонується скоротити кількість коригуючих коефіцієнтів, частково ліквідувати перехресне субсидування перевезень між вантажами, оскільки позакласна група та вантажі 1-го тарифного класу — збиткові, вантажі 3-го тарифного класу — рентабельні. Наприклад, пропонуємо перенести вантажі позакласної групи, тарифи на перевезення яких є збитковими, до вантажів 1-го тарифного класу, перенести деякі вантажі 1-го тарифного класу до вантажів 2-го тарифного класу», — розповів Євген Кравцов.

За його словами, це дозволить збільшити обсяги ремонтів рухомого складу та інфраструктури, виконати план капітальних інвестицій в обсязі 24,5 млрд грн та реструктурувати боргові зобов’язання компанії.