Укрзалізниця ініціювала пілотний проект з організації єдиної схеми управління рухом піввагонів різних форм власності. Така система дасть змогу ефективно використовувати інфраструктуру на станціях зародження порожнього вантажопотоку, запобігти утворенню черг і покращити експлуатаційні показники використання вантажного парку. Розпочати експеримент планується вже на початку березня цього року. Про це повідомив директор операційний АТ «Укрзалізниця» Вячеслав Єрьомін.

За словами директора операційного, власникам піввагонів було запропоновано здійснювати переміщення їх рухомого складу знеособлено. «Накопичення піввагонів у маршрут буде відбуватися з рухомого складу різних власників. Керуватиме цим процесом Укрзалізниця. Після чого вагони відправлятимуться на станції навантаження. Таким чином, залізниця зможе максимально ефективно використовувати інфраструктуру на станціях зародження порожнього вантажопотоку та запобігти чергам. У підсумку мають виграти всі: і залізниця, і оператори рухомого складу», — пояснив він.

За його словами, наразі кожен власник вагонів керує своїм парком самостійно й після вивантаження накопичує їх до маршруту або маршрутної групи. «Накопичення вагонів відбувається на станції вивантаження або на найближчій сортувальній станції. Таким чином потреба в коліях збільшується пропорційно кількості операторів, які працюють на даному напрямку. Після того як вагони накопичилися до повного поїзда, їх відправляють на станцію навантаження. Де виникає вже інша проблема, коли два і більше поїзди з вагонів різних власників та ще й поїзди з вагонів Укрзалізниці в один день прибувають під навантаження й утворюють чергу», — зазначив він.

На першому етапі залізничники планують випробувати цей проект на деяких портах регіональної філії «Одеська залізниця» та станціях Кривий Ріг-Головний, Інгулець та Шмакове філії «Придніпровська залізниця». Зазначену ініціативу вже підтримали найбільші учасники перевізного процесу. «Впродовж року разом із Вячеславом Єрьоміним ми опрацьовували ідею цього пілотного проекту. Тепер він починає втілюватися в життя. Спільними зусиллями ми можемо знизити обіг вагона для задоволення потреб основних підприємств металургійного, вугільного та енергетичного комплексів», — зазначив директор департаменту перевезень ТОВ «Лемтранс» Володимир Нежиденко.

На думку менеджера департаменту з логістики та транспорту ТОВ «ДТЕК» Андрія Зуйкова, такий клієнтоорієнтований експеримент має полегшити ситуацію з портами й одразу скоротить терміни формування складів вантажних поїздів. «Збірні маршрути з вагонів різної власності — більш ефективна логістична схема: маршрут іде готовий, його не треба формувати на інших станціях», — зауважив він. У подальшому з метою підвищення ефективності перевезення зернових вантажів, за словами Вячеслава Єрьоміна, Укрзалізниця планує застосувати такий підхід і до управління рухом зерновозів.