Залізниця перевозить у середньому 3 млн тонн зернових вантажів на місяць, загалом до 70 % врожаю зернових в Україні. А могла б перевозити більше. Проте переробна спроможність портів і припортових станцій та їх інфраструктура жорстко обмежує обсяги перевезень зерна. Про це на нараді з представниками аграрного сектора повідомив операційний директор ПАТ «Укрзалізниця» Вячеслав Єрьомін. «Якщо в порту вивантажується 700 вагонів, то залізничники не можуть вантажити 1000 й доводиться вводити конвенції», — пояснив він.

За словами директора філії «Центр транспортної логістики» ПАТ «Укрзалізниця» Сергія Підгородецького, середній час перебування вагонів-зерновозів на під’їзних коліях припортових станцій, порівняно з аналогічним періодом 2017 р., зріс на 8,39 год — з 13,42 до 21,81 год. «Наші вагони працюють для зернотрейдерів як сховища на колесах, простоюючи на припортових станціях в очікувані вивантаження на судно. Ціна зберігання зерна в вагонах, на нашу думку, має прирівнятися до тієї, що сплачують за цю послугу в порту, зокрема компенсувати залізниці подобову плату за використання вагона, зайняття колій та додаткові заходи з охорони», — зазначив Сергій Підгородецький.

 За дев'ять місяців 2018 р. Укрзалізниця перевезла 25,9 млн т зернових вантажів. З них 62 % зернових вантажів у вагонах власності Укрзалізниці, решту — в зерновозах приватних компаній та вагонах іноземних адміністрацій.

Станом на сьогодні в Україні 21,3 тис. зерновозів, з них 10,3 тис. власності Укрзалізниці, 9 тис. приватних та 2 тис. вагонів іноземних залізничних адміністрацій.

Упродовж року робочий парк зерновозів збільшився майже на 5 тис. одиниць. Суттєве його збільшення пов’язане із придбанням зерновозів учасниками ринку. Крім того, Укрзалізниця з початку 2018 р. для забезпечення перевезень відремонтувала власні 2,5 тис. зерновозів.