Укрзалізниця й надалі купуватиме пальне винятково з використанням формульного розрахунку його вартості. Антимонопольний комітет України залишив без розгляду скаргу компанії з мінімальним статутним капіталом, яка після програшу в тендерах намагалася заблокувати закупівлю дизпального для потреб галузі на суму 2,1 млрд грн. На сьогодні перевізник має запаси пального на тиждень вперед. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«Я дякую АМКУ за оперативне рішення. П’ять торгів на закупівлю дизпального розблоковано, кінцевий прийом пропозицій від учасників — 10 вересня. Такий випадок є насправді показовим, але ситуація досить стандартна. Махінації на придбанні пального входили, певно, до топ-3 найкорумпованіших закупівель», — зазначив Євген Кравцов.

Він нагадав, що залізниця — один із найбільших споживачів дизпального: щорічно галузь використовує 350 тис. т. «Формульний розрахунок для цін на пальне намагалися впровадити більше трьох останніх років. Тільки у лютому 2018-го вдалося побороти лобіювання різних рівнів, і вже зараз кожен літр дизелю для залізниці придбаний саме за формулою», — зауважив керівник галузі.

Нагадаємо, Укрзалізниця — перша і єдина державна компанія України, яка купує дизпальне за формульним розрахунком. «Певен, що саме такий новий формат роботи має бути на держпідприємствах, які є найбільшими замовниками та потребують безперебійного постачання пального. Ми відступати від формули не збираємось», — резюмував Євген Кравцов.