Укрзалізниця обговорила шляхи покращення співпраці з виробниками та постачальниками мастильних матеріалів

20 листопада 2019, 08:59

Укрзалізниця зацікавлена у співпраці безпосередньо з виробниками мастильних матеріалів при закупівлі їхньої продукції для потреб залізничної галузі. Про це повідомила директорка Департаменту категорійного управління АТ «Укрзалізниця» Неллі Стельмах під час зустрічі з виробниками мастильних матеріалів 19 листопада 2019 р. На зустрічі були присутні представники більш ніж 10 компаній — виробників та постачальників.

За її словами, у 2020 р. планова сума закупівель мастил для Укрзалізниці буде більшою від 2019 р. на 5—10 %. Відтак, з метою розширення кола учасників торгів на поставку мастил компанія планує публікувати на своєму сайті перелік виробників й назву продукції, яка пройшла постановку на виробництво, що буде важливою інформацією для інших виробників та постачальників мастил.

Учасники зустрічі також обговорили позиції стандарту якості мастильних матеріалів СТП-Н 04-009:2017. Директор Департаменту менеджменту якості продукції та послуг Укрзалізниці Олександр Ваганов підкреслив, що цей стандарт стосується винятково якісних характеристик мастил і в жодному разі не спрямований на дискримінацію виробників або постачальників.

Він пояснив, що за цим стандартом Укрзалізниця здійснює обстеження виробництва з метою проведення технічного аудиту, аудиту систем якості на виробництві й на цій стадії перевага надається тому виробнику, який має сучасну лабораторію з кваліфікованим персоналом, що дає можливість отримати інформацію про показники якості мастил на усіх стадіях виробництва. Також Укрзалізниця здійснює експлуатаційні випробовування мастил, що допомагає чітко визначити відсутність проблем з якістю цієї продукції. Наразі Укрзалізниця готує нову методику, яка дозволить скоротити строки таких випробувань і спростити процес.

«Ми завжди чекаємо від виробників якісної продукції з тими фізико-хімічними властивостями, які закладені у тендерну документацію», — сказав Олександр Ваганов.

Учасники зустрічі також дійшли згоди щодо необхідності створення в Укрзалізниці власної акредитованої лабораторії з перевірки якості мастил і пального задля мінімізації ризиків розбіжності між документами на постачання та якістю кінцевого продукту, який отримує галузь. Зараз уже ведеться робота над створенням такої лабораторії.

Щодо платіжної дисципліни у контрактах на постачання пально-мастильних матеріалів, в. о. директора філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» Євген Нікітін наголосив, що на сьогоднішній день кредиторська заборгованість філії зведена майже до нуля і відносно цих матеріалів навіть скорочено строки оплати.

В свою чергу Неллі Стельмах додала, що з 20 квітня 2020 р. набирають чинності зміни до Закону України «Про державні закупівлі», згідно з якими замовник торгів зможе дати постачальнику час на виправлення помилок у тендерній пропозиції, крім технічної частини, що значно покращить ситуацію з відхиленнями учасників та, ймовірно, з кількістю скарг до Антимонопольного комітету.

Вона також підкреслила, що Укрзалізниця продовжить боротьбу з так званим тендерним тролінгом, коли деякі компанії подають велику кількість скарг, блокують процедури закупівель або виконання вже підписаних договорів, навіть не беручи участь у торгах. Таким учасникам треба зрозуміти, що їхні дії можна трактувати як загрозу безпеці руху та, відповідно, Укрзалізниця буде на це реагувати належним чином.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?