Укрзалізниця презентувала стратегію закупівель на 2019-2021 роки

18 вересня 2019, 12:43

17 вересня Укрзалізниця публічно презентувала стратегію закупівель компанії на 2019-2021 роки. Презентація, що відбулася в Міністерстві інфраструктури України, стала першою із серії зустрічей залізничників з постачальниками, мета яких — трансформувати систему закупівель компанії.

За словами голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова, наразі компанія працює над повним перезавантаженням системи закупівель, аби позбутися будь-яких проявів корупції. «Разом із закупівлями має бути вдосконалена й робота системи ProZorro, закон про публічні закупівлі та антимонопольне законодавство, з тим щоб усунути умови для зловживань з боку недобросовісних постачальників. На сьогодні річний бюджет закупівель Укрзалізниці становить майже 30 млрд грн, компанія має більше 10 тис. контрагентів. На рік проводиться майже 20 тис. тендерів, з яких лише половина — успішні через недоліки системи оскаржень. Натомість залізниця не має жодних запобіжників перед зловживаннями окремих постачальників», зауважив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

За словами державного секретаря Міністерства інфраструктури України Андрія Галущака, Укрзалізниця — це стратегічне підприємство, яке має вчасно отримувати всі необхідні товари та послуги. «Укрзалізниця не повинна мати проблем із забезпеченням матеріалів, які потрібні для стабільної роботи залізниці. Укрзалізниця — це стабільність, і коли вона порушується непрозорою системою закупівель, це загрожує національній безпеці. Нове керівництво Мініфраструктури дуже хоче, щоб Укрзалізниця і корупція стали антонімами. І разом ми маємо можливість це зробити», — зазначив він.

Презентував стратегію директор із закупівель АТ «Укрзалізниця» Сергій Довгаленко. Він зазначив, що вона передбачає, зокрема, антикорупційні заходи, роботу над поліпшенням репутації компанії та ефективністю закупівель. «Маємо реалізувати системні антикорупційні заходи та запровадити найкращі стандарти корпоративного управління, а завдяки постійним комунікаціям з нашими партнерами поліпшити суспільну думку та репутацію компанії. Наші стратегічні цілі — побудувати ефективну цільову операційну модель та залучити мотивований кваліфікований персонал, забезпечити надійність процесу закупівель та створити керовану базу постачання», — зазначив Сергій Довгаленко.

Він також додав, що під час реалізації стратегії Укрзалізниця планує використовувати інструменти категорійного менеджменту, завдяки яким забезпечуватиметься повний контроль процесу закупівель від замовлення до постачання.

Сергій Довгаленко переконаний, що сьогодні не всі закупівлі необхідно здійснювати через тендерні процедури. Потрібно активніше залучати такі інструменти, як інсорсинг, аутсорсинг, електронні каталоги, Прозорро маркет, укладення рамкових угод, співпраця з централізованими закупівельними організаціями. «У постійній взаємодії з постачальниками ми маємо зрозуміти, які саме нетендерні моделі задоволення попиту доцільно використовувати. А щодо рамкових угод, то слід зазначити, що це один із пріоритетних інструментів нашої стратегії закупівель, який у законний спосіб забезпечує можливості розвитку довгострокового стратегічного партнерства з нашими постачальниками», — сказав Сергій Довгаленко.

Подальшу практику таких зустрічей з постачальниками й громадськістю підтримав директор ДП «Прозорро» Василь Задворний. «Сьогоднішня зустріч — це продовження політики відкритості компанії. І те, що Укрзалізниця провела презентацію нової стратегії закупівель, — дуже правильно з точки зору прозорої діяльності. Я радий, що стратегія закупівель Укрзалізниці передбачає використання, зокрема, електронних каталогів та інших інструментів, які використовує Прозорро», — зауважив він.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?