За підсумками аналізу діяльності вантажних станцій понад 300 – малодіяльні. У кожної з них загальнодобове середнє навантаження та вивантаження нижче показника усіх вантажних станцій Укрзалізниці та становить менше 10 %. Однак Укрзалізниця не наполягає на їх закритті, а пропонує комплексні рішення для продовження їх роботи. Про це розповів директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

За словами Андрія Рязанцева, серед малодіяльних станцій лише шість у другому півріччі минулого року мали позитивний фінансовий результат, усі решта  збиткові, тобто витрати на їх утримання та експлуатацію перевищують доходи.

«Оскільки на малодіяльних станціях зростають витрати перевізника, то для їх обслуговування Укрзалізниця визначила підвищений договірний тариф, який прописується у додатковій угоді на послуги з подавання й забирання вагонів і контейнерів для навантаження та вивантаження чи виконання комерційних операцій із розрахунку 1 вагон/1 км»,  пояснив Андрій Рязанцев.

Для компенсації збитків залізниці у другому півріччі 2018 р. компанія пропонує органам місцевого самоврядування відшкодувати ці кошти з місцевих бюджетів або за рахунок підприємств, що обслуговуються цими станціями. «У разі неприйняття упродовж шести місяців з часу звернення Укрзалізниці рішень про компенсацію збитків, подальшу долю малодіяльних збиткових станцій вирішуватиме Міністерство інфраструктури України», — розповів Андрій Рязанцев.

За його словами, щоб не платити підвищений тариф, органи місцевого самоврядування та підприємства, що обслуговуються цими малодіяльними станціями, мають можливість збільшити обсяги навантаження та вивантаження і вивести станцію зі статусу малодіяльних. Зокрема, для цього також варто не спрямовувати високомаржинальні вантажі на автотранспорт, тим самим залишаючи Укрзалізниці низьковартісні.

«Для прикладу, вироби з нержавіючої сталі, перевезення котрих є рентабельним для залізниці, перевозяться автотранспортом, псуючи дорожнє полотно, на котре йдуть мільярди гривень з Дорожнього фонду. Натомість, скажімо, руда або сипкі будівельні матеріали, перевезення котрих є збитковими для залізниці, транспортуються залізницею»,  розповів Андрій Рязанцев.

За його словами, Укрзалізниця не наполягає на закритті малодіяльних станцій, а пропонує дієві механізми для вибору: погасити збитки попереднього півріччя, вивести станцію зі збиткової та наростити обсяги чи перейти на додаткові угоди з підвищеним тарифом обслуговування малодіяльних станцій.