У доларовому еквіваленті тарифи на залізничні вантажні перевезення в межах України сьогодні значно нижчі, ніж шість років тому. І навіть передбаченої індексації тарифу на 14,2 % недостатньо хоча б для виходу на рівень 2013-го. Вантажні залізничні тарифи є значно нижчими від європейських, тому Укрзалізниця фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту саме в Європі. Про це заявив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

Укрзалізниця наполягає у фінплані компанії на 2019 р. на індексації тарифу на 14,2 % та запровадженні подальшої автоматичної індексації на рівень індексу цін виробників. Оскільки, за словами Антона Саболевського, саме таким є рівень зростання цін виробників промислової продукції за 2018 р. Хоча навіть і після індексації на 14,2 % у 2019 р. залізничні тарифи в доларовому еквіваленті залишаться майже на 37 % нижчими, порівняно із 2013 р.

Тарифи на залізничні вантажні перевезення в межах України виражені в гривні та не індексуються при знеціненні національної валюти. Натомість більшість товарів, які закуповує Укрзалізниця, та вантажів, що перевозить компанія, зростають на індекс цін промислових виробників. І це має чітку кореляцію з курсом гривні до долара США. Тому, на думку Антона Саболевського, об'єктивним та обґрунтованим було б порівнювати залізничний тариф у доларовому вираженні.

Рівень українських вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті у 2018 р. знизився майже в 1,5 раза порівняно з 2013 р. Про це свідчить динаміка зміни середньорічних тарифів на перевезення 1 т вантажів залізничним транспортом. Зокрема, тариф у доларах США за перевезення вагона на середню відстань таких вантажів, як щебінь, у 2013 р. становив $ 250, у 2019-го — $ 139, у разі індексації-2019 становитиме $ 158; залізна і марганцева руда: у 2013 р. — $ 515, у 2019-му — $ 286, у разі індексації — $ 326; чорні метали: у 2013 р. — $ 911, у 2019-му — $ 506, у разі індексації — $ 578; зерно: у 2013 р. — $ 699, у 2019-му — $ 388, у разі індексації — $ 443.

«Утримуючи тарифи на перевезення залізницею на рівні, значно нижчому від європейського, Укрзалізниця фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту саме в Європі та які до того ж реалізують свою продукцію за валюту», — зазначив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.