Укрзалізниця та Укравтодор визначили механізми збільшення обсягів перевезень щебеневої продукції залізничним транспортом

03 березня 2020, 11:05

Для забезпечення потреби держави у доставленні щебеневої продукції залізничним транспортом для будівництва доріг Укрзалізниця та Укравтодор на спільній зустрічі визначили механізми збільшення обсягів доставки цього виду вантажу. Під час зустрічі минулого тижня із підприємствами щебеневої галузі Укрзалізниця звернула увагу на необхідності спільно з ринком удосконалювати логістичні процеси усіх учасників дорожнього будівництва.

Учасникам зустрічі запропоновано визначити пріоритетну кількість станцій навантаження та вивантаження. Укрзалізниця надала перелік станцій, які пропонується розглядати як базові для оптимізації перевізного процесу: 50 — для навантаження та 88 — для вивантаження. Це має підвищити ефективність та зменшити витрати залізничного перевізника.

За характером дислокації станцій прибуття та вивантаження щебеню на залізничній мережі можна виділити п’ять великих осередків та приблизно 10 більш дрібних, де забезпечується вивантаження переважної кількості цього виду вантажу. Великі осередки розташовані у районі міст: Львів, Івано-Франківськ, Одеса, Київ і Харків. Серед другорядних можна виділити Дніпро, Запоріжжя, Кривий Ріг, Маріуполь і Миколаїв. Тут розташовано по декілька станцій на незначних відстанях одна від одної.

Укрзалізниця запропонувала одержувачам вантажів створити майданчики для складування щебеню — «дорожні хаби» — з можливим використанням надлишкових ділянок, що є у розпорядженні компанії.

Це економічно виправдано, оскільки існують значні коливання вартості перевезень між «високим сезоном» та «міжсезонням». Також пропонується довіз «останньої милі» здійснювати найбільш ефективним видом транспорту з хабів під час реалізації проєктів.

Збільшити перевезення щебеневої продукції допоможуть також маршрутні відправлення, коли від одного відправника до одного одержувача з однієї станції відправлення на одну станцію вивантаження відправляється не менше 40 вагонів.

«Впровадження такої системи перевезень щебеню дасть змогу збільшити обсяги до 30 % і водночас прискорити терміни доставки. Окрім того, зменшиться навантаження на автошляхи, які сьогодні приймають на себе додатковий удар через збільшення обсягу перевезень дорожніх матеріалів», — підкреслив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Обсяги перевезення  щебеню коливаються у межах максимального значення у жовтні (1,8 млн т) та мінімального у січні (0,8 млн т). Щебінь належить до позакласного виду вантажу і тому перевозиться за низькими тарифами. «Для досягнення максимального економічного ефекту та повного виконання програми ремонту доріг необхідні ретельне планування перевезень цього виду вантажу та оптимальні логістичні маршрути, а також врахування сезонності перевезень цього виду вантажу», — зауважив Андрій Рязанцев.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?