Укрзалізниця у маркетинговому році 2020/21 готова перевезти 60 % експорту зернових

26 червня 2020, 15:20

АТ «Укрзалізниця» готується до перевезення зерна нового врожаю у 2020/21 маркетинговому році. Із прогнозованих аналітиками майже 70 млн т урожаю зернових залізничним транспортом компанія готова перевезти 60 % експорту, який очікується на рівні 33 млн т.

Основними напрямками перевезень зернових залізничним транспортом у наступному маркетинговому році, як і в попередньому сезоні, залишаться перевезення через порти. Саме від їх пропускної та переробної здатності, а також від якісного планування перевезень залежить обсяг перевезень та обіг зерновозів.

З метою збільшення обсягів перевезень зернових вантажів та підвищення ефективності використання залізничного рухомого складу, сьогодні відкрито для навантаження зерна маршрутами 209 станцій. Маршрутні відправлення, що були затребувані минулого сезону, виявилися ефективним інструментом для швидкої доставки вантажу та мінімізації витрат Укрзалізниці. Особливо вони вигідні для компаній, які володіють як елеваторами у пунктах навантаження, так і переробними комплексами в портах. Учасникам ринку компанія  пропонуватиме різні інструменти: графікові вантажні та маршрутні перевезення, ступінчасті маршрути та повагонні відправлення.

«Цього року ажіотажу навколо зерновозів на ринку не повинно бути, оскільки на ринку їх профіцит. З урахуванням переробної здатності  портів достатньо 13 тис. зерновозів, а їх наразі в Україні майже 30 тис. У приватних власників зерновозів більше, ніж у компанії, Укрзалізниця не є монополістом у цьому сегменті», — наголосив на зустрічі з учасниками зернового ринку та бізнес-асоціаціями директор Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков.

Він підкреслив, що інфраструктурні можливості дають змогу вивантажувати 1,8 тис. зерновозів на добу, а навантажувати — 2,4—3 тис. Такий дисбаланс призводить до накопичення вантажів на підходах до портів. Тому необхідно навантажувати рівно стільки вагонів, скільки можна вивантажити, щоб зерновози не скупчувались у портах і на під’їзних коліях. «Зайвий парк заважає переміщенню рухомого складу і порушує технологію перевезень. Потрібно не збільшувати парк, а удосконалювати провізну та пропускну здатність портів, клієнтам — підвищити якість планування», — зазначив Андрій Мірошніков.

Директор департаменту нагадав, що Укрзалізниця пропонує клієнтам новий інструмент — підписувати довгострокові договори на термін від 9 до 12 місяців. Перевезення за довгостроковими контрактами розпочнуться з липня. Мінімальний обсяг замовлення — 200 зерновозів, а загальний пул, що задіяний у цьому пілотному проєкті, — 3,3 тис. відправлень на місяць. Наразі на липень уже заброньовано 80 % зерновозів із парку, що виділено на проєкт. Чим довший буде термін замовлення послуги перевезень, тим нижчою та вигіднішою буде ціна за користування вагонами Укрзалізниці.

У 2019/20 маркетинговому році Укрзалізниця очікує перевезти 36,5 млн т зерна і продуктів помелу, що майже на рівні обсягів попереднього сезону.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?