Укрзалізниця пропонує ринку прозору, об’єктивну та обґрунтовану індексацію тарифів на перевезення вантажів у межах України. Компанія вважає справедливим значення 14,2 % — це офіційно оприлюднений Держстатом рівень зростання цін виробників промислової продукції за 2018 р. За словами директора з економіки і фінансів Андрія Рязанцева, Укрзалізниця внесла коригування в проект фінплану компанії, де замість прогнозованих 16,6 % зазначила вже фактичний індекс цін виробників 14,2 %.

«Ми чесні з ринком і виконуємо обіцяне. Ініціюємо автоматичну індексацію тарифів на рівень індексу цін виробників промислової продукції. Наразі по факту 2018 р. не йдемо з випередженням, індексуючи на прогнозний показник з подальшим коригуванням на факт. Не розкручуємо, як люблять казати наші опоненти, «маховик інфляції», а вже після фактичного росту цін на продукцію інших товаровиробників відшкодуємо із запізненням фактичне значення. Це черговий крок на шляху до клієнтоорієнтованості. Але ми мусимо впровадити автоматичну індексацію, інакше доходів не буде вистачати на здійснення операційної діяльності, не кажучи вже про інвестиції в тяговий склад», — пояснив Андрій Рязанцев.

За його словами, від затягування процесу впровадження індексації та тривалих погоджень ринок лише втрачає, оскільки менше часу залишається для підготовки ресурсів до пікових перевезень, які традиційно припадають на другу половину року.

«Запропонована нами автоматична індексація тарифів — це фактично коригування до реальних економічних умов, у першу чергу це видатки на підготовку тягового рухомого складу для потреб економіки. Без достатнього обсягу грошових коштів Укрзалізниця не може у повному обсязі готуватися до пікових перевезень», — зауважив Андрій Рязанцев.

На 2019 р. у прогнозі економічного й соціального розвитку України, за даними Мінекономрозвитку, очікується зростання кількісних показників на рівні 10,1 %. Тобто без вирівнювання тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом з індексом цін виробників за 2018 р., надалі розрив між ними буде тільки збільшуватися. За даними Державної служби статистики України, з 2009-го до 2018 р. зростання індексу цін виробників випереджає індекс тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом на 70 %.