Усі кошти, які надійшли в першому півріччі 2018 р/ від індексації вантажних тарифів на окремий рахунок, використовуються винятково на інвестиції. Так, понад 3,46 млрд грн отриманих коштів було спрямовано на будівництво, модернізацію та ремонт вантажних вагонів, капітальний ремонт локомотивів і модернізацію колії. Про це було повідомлено під час чергової зустрічі представників Укрзалізниці з вантажовідправниками.

Під час зустрічі учасники ринку залізничних перевезень окреслили основні проблеми, що виникають при перевезенні вантажів, та шляхи їх вирішення. Зокрема, учасники наради погодилися, що компанія має виконувати свої основні функції — перевезення вантажів у визначені терміни — та робити це за економічно обґрунтованими тарифами. Найбільше коштів з інвестиційного рахунку — понад 1,44 млрд грн — було інвестовано в матеріали на будівництво, модернізацію та ремонт вантажних вагонів, майже 1 млрд грн — у капітальний ремонт і модернізацію локомотивів, понад 656 млн грн — у модернізацію колії, 390 млн — у нові вантажні вагони. «Укрзалізниця, як і обіцяла, виконує свої зобов’язання перед вантажовідправниками та спрямовує кошти, отримані від індексації, винятково на капітальні інвестиції», — повідомив під час зустрічі в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Також Укрзалізниця виступає за вдосконалення тарифної політики у вантажних перевезеннях. Зокрема, зміна тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом упродовж найближчих років має бути прив’язана до макроекономічних показників — індексу цін товаровиробників на товари та послуги. Вартість перевезень вантажу повинна залежати не від виду вантажу, а від собівартості. Саме тому на погодження до Мінінфраструктури надано проект наказу щодо уніфікації тарифів, зокрема зближення класів тарифів, з метою усунення преференції для окремих груп вантажовідправників. Учасники ринку усвідомлюють, що Укрзалізниця є бізнес-структурою, діяльність якої спрямована на отримання фінансового прибутку, і не повинна брати на себе збитки та неефективність інших галузей економіки.

За даними Євгена Кравцова, завдяки вдосконаленню тарифів — зближенню класів тарифів — галузь додатково зможе залучити понад 1,8 млрд грн, з яких майже 971 млн грн, або 52,9 % суми, піде на виготовлення й модернізацію вантажних вагонів, 617 млн грн (33,6 %) на реконструкцію та ремонт колії, електричних мереж тощо. Решта 248 млн грн (13,5 %) буде спрямована на модернізацію тягового рухомого складу.

Під час зустрічі представники Укрзалізниці зазначили, що перевізник має намір збільшувати кількість маршрутних відправок. Учасники діалогу погодилися, що різниця у вартості повагонних та маршрутних відправлень має суттєво відрізнятися залежно від собівартості перевезень.

Також усі учасники наради відзначили покращення комунікації з Укрзалізницею та конструктивне вирішення питань на прикладі оптимізації чисельності зернових станцій.