У січні—серпні 2018 р. Укрзалізниця реконструювала майже 184 км колії та капітально відремонтувала понад 167 км, замінила на нові 106 комплектів стрілочних переводів. Цьогоріч компанія планує виконати більше ремонтно-колійних робіт, ніж минулого року.

Основні види ремонтно-колійних робіт тривали на напрямках Мостиська—Львів—Тернопіль—Підволочиськ—Жмеринка—Козятин—Фастів—Київ, Чоп—Львів, Львів—Київ, Київ—Гребінка, Гребінка—Харків, Харків—Тополі, Київ—Тополі, Горностаївка—Ніжин, Київ—Фастів—Козятин—Жмеринка—Вапнярка—Одеса, Київ—Зернове, Ягодин—Козятин, Козятин—Жмеринка—Вапнярка—Одеса, Фастів—Миронівка—П’ятихатки—Чаплине—Красна Могила.

Залізничники продовжують оновлювати колії. У вересні планується реконструювати  36,1 км колій, капітально відремонтувати 34 км колії, виконати середній ремонт 118,6 км колії та комплексно-оздоровчий — 55,4 км колії на різних напрямках.  

Найбільший обсяг колійних робіт здійснюватиметься на перегонах: Цвіткове—Володимирівка — 8,1 км, Кам’янське-Пасажирське—Воскобійня — 3,8 км, Коробочкине—Гракове — 3,3 км, Коржівці—Богданівці — 13,8 км, Гребенів—Тухля — 3,4 км, Воловець—Вовчий — 7,8 км, Любитів—Ковель — 4,5 км, Кремидівка—Кулиндорове — 4,3 км, Зачатівська—Роз’їзд 367 км — 4,7 км, Ларга—Васкауци — 3,9 км, Моршин—Болехів — 3,8 км.

Загалом усіма видами ремонту Укрзалізниця у 2018 р. запланувала оздоровити 1935,4 км колії та 1317 комплектів стрілочних переводів, це перевищує минулорічні обсяги ремонтно-колійних робіт. У 2017 р. Укрзалізниця усіма видами ремонту оздоровила 1751,4 км колій та 1184 комплекти стрілочних переводів.

Для оновлення інфраструктури та рухомого складу залізнична галузь потребує довгострокових інвестицій та удосконалення тарифної політики. З року в рік спостерігається тенденція, коли індекс цін виробників промислової продукції, що споживає галузь, значно випереджає ціни на перевезення вантажів залізничним транспортом.

«Без економічно справедливого тарифу вже за 10—15 років в Укрзалізниці із 20 тис. км колій залишиться максимум 5 тис.», — зазначив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Загалом за вісім місяців 2018 р. Укрзалізниця інвестувала майже 8,5 млрд грн у розвиток своїх основних фондів, зокрема в модернізацію інфраструктури, придбання та ремонт рухомого складу. Із них майже 2,8 млрд грн спрямовано на матеріали верхньої будови колії.

Раніше повідомлялося, що цьогоріч в Укрзалізниці заплановані безпрецедентні інвестиції в розвиток галузі — понад 26 млрд грн. Але цього недостатньо, і компанія потребує додатково приблизно $ 2 млрд.

Довідка

Експлуатаційна довжина колій Укрзалізниці становить 19 927 км, із них електрифіковано 9355 км, або 46,94 %. До 2021 р. Укрзалізниця планує збільшити експлуатаційну довжину електрифікованих колій на 430 км, і частка електрифікованих колій становитиме 48,95 %.