Вартість промислової продукції та зростання цін на неї значно перевищують темпи і розмір індексації залізничних вантажних тарифів. Індекс цін виробників промислової продукції значно вищий і традиційно зростає набагато швидшими темпами, ніж рівень залізничних тарифів. Про це повідомив директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

«Залізничний тариф ми завжди змінюємо постфактум, навздогін зростанню цін на промислову продукцію. Приміром, індексація тарифу на 15 % у листопаді 2017 р. була фактично «з’їдена» наступним збільшенням вартості усіх складових перевізного процесу», — заявив Андрій Рязанцев.

 Зокрема, він звернув увагу, що вартість продукції металургійного комплексу, наприклад, з 2014-го до 2018 р. збільшилась на 326 %; заробітна плата (% зростання по Україні) збільшилась на 255 %; вартість 1 кВт•год спожитої електроенергії зросла на 192,2 %; вартість 1 т дизельного пального на тягу поїздів збільшилася на 188,4 %. Водночас тарифи на вантажні перевезення за аналогічний період зросли лише на 72 %, наголосив топ-менеджер Укрзалізниці.

За його словами, 35,5 % від усіх витрат Укрзалізниця спрямовує на електроенергію, дизпальне та товаро-матеріальні цінності. «Тому індексація тарифу на вантажоперевезення на індекс цін виробників промислової продукції — це економічно обґрунтована модель, що дозволить перейти від дискусій навколо індексації тарифів до прогнозованої роботи усіх учасників перевізного процесу», — повідомив Андрій Рязанцев.

Він нагадав, що Укрзалізниця ініціює у 2019 р. запровадити індексацію на рівень зростання індексу цін виробників за 2018 р. — на 14,2 %, а потім здійснювати індексацію тарифів автоматично, на основі офіційних даних Держстату щодо зміни індексу цін виробників промислової продукції.

Також, у разі індексації тарифів, Укрзалізниця готова знову відкрити спеціальний рахунок і врахувати пропозиції ринку, які напрями профінансувати з цього інвестрахунку.