Національна залізнична компанія Франції SNCF оцінила в 400 млн євро збитки, понесені компанією в результаті масового страйку залізничників. Таку попередню оцінку дав у четвер  заступник генерального директора SNCF Матіас Вішера, підбіваючи підсумки безпрецедентного страйку, оголошеного на знак протесту проти масштабної реформи залізничної галузі Франції, повідомляє РДЖ-партнер.

«У нас поки немає фінансового результату цього страйку, але очевидно, що наслідки будуть тяжкими. Йдеться про 400 млн євро», — заявив він, виступаючи в ефірі радіостанції «Сюд-радіо».

Цю ж цифру пізніше в четвер підтвердила і міністр транспорту Франції Елізабет Борн. «400 млнєвро — така ціна страйку. Це серйозний збиток», — сказала вона в ефірі «Радіо-класик».

Французькі залізничники проводять в четвер 36-й день масового страйку, розпочатого ще в квітні. Згідно початковим планам, цей день повинен був стати заключним для цієї двомісячної акції протесту, проте раніше профспілки допустили можливість того, що страйк продовжиться у липні.

У кінці лютого прем'єр-міністр Франції Едуар Філіп представив проект масштабної реформи компанії SNCF — національного монополіста залізничної галузі. Основне завдання перетворень — підвищити якість послуг SNCF, робота якої в останні роки викликає все більше нарікань у французів, модернізувати інфраструктуру і знизити ціни на квитки.

Серед пропозицій, включених до плану реформи, значиться і ліквідація особливого правового статусу залізничників на ринку праці та прирівнювання працівників SNCF до працівників інших галузей Франції. Саме позбавлення цього особливого статусу і супутніх привілеїв викликало протест профспілок.

У березні залізничні профспілки оголосили про намір провести у відповідь на реформу уряду масовий двомісячний страйк в період з 3 квітня по 28 червня. З початку квітня залізничники щотижня припиняють роботу на дві доби, через що по всій Франції скасовується безліч поїздів в усіх напрямках.

Разом з тим керівництво країни неодноразово підкреслювало, що реформа затверджена і відступатися від своїх планів уряд не буде. Раніше законопроект пройшов затвердження в обох палатах французького парламенту і в середу президент республіки Емманюель Макрон підписав у Єлисейському палаці перед телекамерами готовий закон про залізничну реформу. Після цього в четвер документ був опублікований в урядовому законодавчому бюлетені «Журналь офісьель» і остаточно вступив в силу.