Зернотрейдери своїми безпідставними звинуваченнями на адресу Укрзалізниці у незабезпеченні вагонами сприяють знищенню автоматизованої системи розподілу вагонів та поверненню корупційних схем.

Упродовж 11 місяців 2017 року Укрзалізниця перевезла 33,6 млн тонн вантажів, що на 18,2 % більше, ніж за відповідний період 2016 року, або 20,3 млрд т/км проти 16,7 млрд т/км, що на 21,3% більше. «Обсяги свідчать, що Укрзалізниця перевезла не тільки більше зернових вантажів, а й на довшу відстань. Також обсяги перевезень цього виду вантажів зростали швидшими темпами, ніж робочий парк зерновозів Укрзалізниці. У 2017 року робочий парк вагонів збільшився в середньому за добу на 11,7% або 2 тисячі вагонів. При цьому кількість навантажених в середньому за добу вагонів зросла на 14,7%, що свідчить про підвищення ефективності використання робочого парку вагонів», - зазначив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

За його словами, встановлення планів необхідних перевезень окремими зернотрейдерами здійснюються з перевищенням реальної потреби в декілька разів. «Такі дії зернотрейдерів викривляють статистику виконання фактичних перевезень до необхідних. Якщо скласти обсяги заявлених до перевезень зернових вантажів, то урожай в країні мав би бути в 2-2,5 рази більшим за фактичний. Безвідповідальні учасники ринку не дають можливості правильно планувати перевізний процес», - зауважив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця». Звинувачення щодо дискримінації окремих регіонів безпідставне, оскільки перевезення у т/км зернових вантажів та продуктів перемолу зросли в усіх регіональних філіях.

Максимальне зростання у порівнянні з 11 місяцями 2016 року зафіксоване на Львівській залізниці – до 567 млн т/км або на 42,8%. Відбулось це в тому числі і за рахунок впровадження маршрутизації та системи автоматичного розподілу вагонів Укрзалізниці. Додатковим фактором, який може вплинути на задоволення потреб усіх перевізників, може стати ринкове формування вартості перевезень. Реалізація пропозицій окремих зернотрейдерів щодо зменшення кількості маршрутних відправок зернових призведе до зменшення ефективності роботи Укрзалізниці, зростання корупційної складової при виконанні економічно нерентабельних перевезень, зменшення експорту та внутрішніх перевезень зернових. У результаті це призведе до падіння валютної виручки експортерів, яка вкрай необхідна для підтримання торгового балансу України та стабільності національної валюти.


Департамент інформаційної політики та зв’язків з громадськістю ПАТ «Укрзалізниця»