Новий маркетинговий рік: графікові поїзди й зміна правил оренди в ProZorro

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!

Уже менше місяця залишилося до піку вивезення зернових вантажів на експорт. Аби цей маркетинговий рік був ефективнішим за попередній, на 40 % збільшено перелік маршрутних станцій. Крім того, Укрзалізниця відпрацювала з одним із трейдерів проєкт закільцьованих регулярних відправлень і змінила умови реалізації зерновозів через систему ProZorro.

Класи маршрутних станцій

 

Торік з майже 300 зернових станцій маршрути вантажила лише 81. Формувати состав із 44—54 зерновозів нині готові ще 57 станцій. Товариство внесло їх до переліку маршрутних за заявкою клієнтів, які зобов’язалися навантажувати визначену кількість рухомого складу у встановлені терміни. Тобто нині 138 станцій формуватимуть маршрутні состави, що рухатимуться у порти зі швидкістю від 320 км/доба й не потребуватимуть додаткової обробки на шляху прямування.

З урахуванням того, що маршрутні станції наразі мають різні показники роботи, їх поділено на три групи за потужністю та швидкістю відвантаження. Об’єкти першої групи, які можуть формувати маршрут упродовж двох діб, отримали ліміт — 15 таких відправлень на місяць. Станції другої групи, потужності котрих дають змогу навантажити 44—54 вагони зерном упродовж двох—трьох діб, будуть обмежені 10 маршрутами на місяць. До третьої групи потрапили об’єкти інфраструктури, розташовані на дільницях з меншою ваговою нормою поїзда, ніж передбачена на основних магістральних лініях. З урахуванням цих технічних особливостей перевізник зможе вивезти теж не більше 10 маршрутних відправлень.

Загалом парк власних зерновозів АТ «Укрзалізниця» дає змогу формувати щодня не менше 15 маршрутів. Це не так вже й багато порівняно із заявленими можливостями. Але ніхто не забороняє виконувати ці показники вантажної роботи приватним парком, який сьогодні майже у 1,5 раза більший за той, що має державне товариство. Варто сказати, що приватні оператори зацікавлені у такій роботі й, за словами директора операційного АТ «Укрзалізниця» Вячеслава Єрьоміна, вже зверталися до компанії за відповідною інформацією.

Треба відзначити, що список маршрутних станцій може бути доповнено. Для цього в Укрзалізниці створена постійно діюча робоча група з розгляду звернень аграріїв та внесення змін до переліку маршрутних станцій.

 

 

Нові умови у ProZorro

 

Із 15 маршрутів, які зможе формувати Укрзалізниця, п’ять буде кожного дня виставлятися на майданчику державних електронних закупівель ProZorro. Тепер суттєво скорочено час від оголошення торгів до подавання вагонів під навантаження: сім діб замість трьох тижнів. Також замовник віднині купуватиме маршрут не просто як такий, що складається із 50 зерновозів, а в нього мають бути певні параметри: має зазначатися дата відвантаження та станція, з якої замовник відправлятиме маршрут. Діятиме одне обмеження: заявки не прийматимуться на станції, які вже є у графіку. Це просто неможливо з технічної точки зору.

«Ми зараз продумуємо алгоритм, який дасть змогу розбивати маршрутні відправлення по регіонах. Щоб не одна—дві залізниці працювали з ними, а всі. Тож вводимо регіональний принцип на аукціонах у системі ProZorro», — розповів під час наради з причетними Вячеслав Єрьомін.

Фахівець наголосив, що відповідальність за невиконання поданих заявок має бути двостороння. «Торік непоодинокими були випадки, коли на одну станцію під одне маршрутне відправлення стояли вагони власності Укрзалізниці й приватні. Так не повинно бути. Тепер, якщо приїздить наш маршрут і протягом доби состав не береться клієнтом на простій, заявка згорає. Маршрут не чекатиме клієнта довше», — наголосив директор операційний АТ «Укрзалізниця».

 

Закільцювання за графіком

 

Наразі Укрзалізниця відпрацювала пілотний проєкт із закільцювання маршрутів і відправлень їх за графіком. Досвід учасника такого експерименту — аграрної компанії «Кернел-Трейд» — засвідчив, що це вигідно і для вантажовласників (адже зерно їхатиме до портів удвічі швидше нормативного показника), і для Укрзалізниці (зростають обсяги перевезень).

«У разі графікових відправлень застосовуватиметься перевезення на особливих умовах, тож послуга вартуватиме на 20 % більше чинного залізничного тарифу. Бонус для клієнта — розрахунковий час оборота зерновоза у графіковому русі становитиме п’ять—шість діб, що вдвічі краще, ніж у поточній ситуації. Укрзалізниця готова приймати попередні заявки на такі перевезення за 12 місяців до їхньої планованої дати. Принцип руху аналогічний до пасажирських перевезень — чітка дата та година виїзду і прибуття з пункту А до пункту Б», — розповів директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

 

Аби замовити таку послугу, клієнт має подати до Департаменту управління рухом АТ «Укрзалізниця» заявку, де зазначається бажаний час і станція відправлення маршруту. В перевізному процесі можуть бути задіяні як приватні зерновози, так і рухомий склад власності Укрзалізниці. Профільний департамент опрацьовує заявку з урахуванням технічних можливостей і видає замовнику варіанти графіка руху. Якщо клієнт погоджується, укладається угода на додаткові послуги.

За інформацією Вячеслава Єрьоміна, наразі є гарантійний лист від аграрної компанії ТОВ «Кернел-Трейд» і затверджений графік перевезень на серпень. «Важливо, щоб клієнт розумів: той, хто замовляє маршрут, відповідає за всіх учасників процесу, звісно, крім залізниці. Збій у русі з вини клієнта не може перевищувати чотири години, бо не буде дотримуватися графік. Якщо затримка через Укрзалізницю, то товариство втратить 20 % доплати», — наголосив фахівець.

У повідомленні прес-служби ТОВ «Кернел-Трейд» директор з логістики Микола Мірошниченко зазначає, що, по суті, «нитки графіка» для зернової логістики — це win-win проєкт, коли обидві сторони — і Укрзалізниця, і агрокомпанія — виграють від змін. Зменшення витрат, покращення оборотності, операційний ефект — усе це актуально не лише для власника вагонів-зерновозів, а й для Укрзалізниці загалом. Зазначається: аби зробити планування більш «глибоким» та ефективним, цього року ТОВ «Кернел-Трейд» відкрило для Укрзалізниці свої цифри з розподілу майбутнього врожаю, дані щодо зберігання врожаю на елеваторах та планові строки вивезення продукції. Це дасть змогу ще точніше планувати графіки руху вантажних потягів.

 

Коментарі

 

Керівник відділу забезпечення рухомим складом ТОВ «Кернел-Трейд» Михайло Кравченко:

 

«У схемі перевезень за графіком вантажні вагони використовуються більш ефективно та раціонально. При русі за розкладом зерновози не проходять додаткових операцій формування/розформування, не стоять в очікуванні локомотива — це значно скорочує період оборотності. Так, уже під час тестових рейсів вдалося досягти оборотності вагона до п’яти діб, при тому що раніше це було щонайменше 11 діб. Отже, за місяць один вагон тепер має змогу перевезти вдвічі більше вантажу.

Є й експлуатаційна вигода. Завдяки графіку ми отримуємо можливість прогнозувати рух вантажу, а саме ETA (Estimated time of arrival), чого раніше взагалі не було. Тепер ми наперед знаємо конкретний час і дату, коли прибуде порожній состав, а коли — завантажений. Завдяки цьому можемо значно ефективніше планувати роботу із флотом та забезпечувати термінал необхідним вантажем.

Вантажоперевезення за графіком допомагають збалансувати всю систему перевезень Укрзалізниці та знизити навантаження на мережу загалом, зокрема через скорочення надмірної роботи».

 

Директор зернової торговельної компанії «Алмейда Груп» Максим Волченко:

«Нововведення, які керівництво Укрзалізниці озвучило для зерновиків, є вельми позитивними. Ми довго добивалися, щоб елеватори, які можуть вантажити 50 вагонів за 48 год, стали маршрутними. Тепер станції, де вони розташовані, «одним рухом» внесли до переліку маршрутних. Власники відповідних елеваторів, які ще трохи не дотягують до встановлених показників роботи, мають збільшити свої навантажувальні потужності. Для цього державний перевізник дає шість місяців, потім вантажити зерновози упродовж 72 год буде дуже дорого. Якщо зерновики, експедитори та Укрзалізниця й далі йтимуть один одному назустріч, все вивеземо».

 


Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?